۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

هواپیمای مین یاب بدون سرنشین ساخته میشود

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در حدود ۱۱۰ میلیون مین زمینی در سرتاسر دنیا وجود دارد که روزانه ۷۰ نفر به دلیل اثابت با آنها جان خود را از دست داده یا مجروح میشوند.
محققان دانشگاه بریستول انگلیس هواپیمای بدون سرنشینی را طراحی کردند که میتواند ظرف مدت ۲ ساعت از میدان مینی به اندازه یک زمین فوتبال نقشه برداری کند تا عملیات پاکسازی آنجا را با سرعت بسیار بالا انجام داد این در حالی است که بدون این کار پاکسازی میدان مین با آن وسعت ماه ها زمان میبرد.
این تیم تحقیقاتی در حال توسعه دوربین بسیار قوی روی این هواپیما هستند که قادر به تصویربرداری با وضوح بسیار بالا باشد ضمن اینکه از اشعه مادون قرمز در عکس های گرفته شده استفاده میشود.
سرپرست این تیم تحقیقاتی اظهار داشت: گیاهان زنده در برابر طیف اشعه مادون قرمز بازتاب ویژه ای از خود ایجاد میکنند که نشان دهنده سالم بودن آنها است این در حالی است که مواد شیمیایی موجود در مین ها توسط گیاهان جذب میشود و تغییراتی را در گیاه به همراه دارد که با طیف اشعه مادون قرمز قابل رویت است و این میتواند به تشخیص مکان مین روی زمین کمک کند.
همچنین با اشعه مادون قرمز که در دوربین این پهپاد است میتوان مین های عمل نکرده و استتار شده در میان گیاهان را شناسایی کرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

34349