بازارهای رو به رشد قدرت را به سامسونگ برمیگردانند
به گزارش شبکه خبری ICTPRESS؛ کشورهایی مانند چین؛ هند و اندونزی از جمله کشورهایی هستند که سامسونگ در طی سالهای 2014 و 2015 آنها را از دست داد. اما بکارگیری یک استراتژی ساده کمک کرده تا دوباره این بازارها را به تصرف خود در بیاورد.
استراتژی سامسونگ در این بازارهای رو به رشد پایین آوردن قیمت گوشیهاست. بعنوان مثال گوشی گلکسی سری J که قیمت بسیار پایینی دارد همان امکاناتی را به خریدار میدهد که در مدلهای ردهبالای سامسونگ دیده میشود. اما قیمت 130 دلاری واقعا برای گوشی سامسونگ پایین است. ولی این استراتژی هزینهای هم در پی داشته است.
به دلیل پایین آوردن قیمت گوشیها؛ سود خالص کمپانی به میزان قابل توجهی کاهش یافته و حالا کارشناسان اقتصادی والاستریت میگویند پایین آوردن قیمت برای قدرت رقابت بیشتر نمیتواند یک هدف درازمدت برای کمپانی باشد.
سود سهماهه چهارم 2015 این شرکت در بخش اسمارتفون نسبت به مدت مشابه دو سال قبل آن نشان از یک کاهش ۶۰ درصدی دارد.
بعضی از سهامداران سامسونگ اعتقاد دارند برای جبران این کاهش باید هزینههای تولید را پایین آورد. اما پایین آوردن قیمت مواد اولیه یک شبه رخ نمیدهد.
شاید فعلا تنها ناحیهای که سامسونگ روی آن کنترل دارد قیمت است. ولی گوشیهای آنها نسبت به گوشیهای مقرون بصرفهای که در خود هند تولید میشود ۲۵ درصد گرانتر است.
نظرات : 0