۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

سامسونگ با پنلهای AMOLED در بازار یکه‌تازی میکند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS؛ مؤسسه آمار IHS گزارشی منتشر کرده که در آن به بازار صفحه نمایشهای کوچک و متوسط اشاره شده است. بر این اساس با اینکه سود سالانه این بخش تنها ۴ درصد رشد داشته اما انتقال قدرت در آن بسیار چشمگیر بوده است.

نیاز به صفحه نمایشهای کوچک و با رزولوشن بالا موجب شده تا خیلی از سازندگان به صفحه‌های AMOLED سوئیچ کنند که همین امر باعث افزایش رشد استفاده از این پنلها به میزان ۵۴ درصد در سال شده است.

سردمدار تولید و عرضه پنلهای صفحه نمایشهای ۹ اینچی و کمتر شرکت سامسونگ است که درآمد ۲۳ درصدی داشته است. شرکت Japan Display با ۱۶ درصد در رده دوم و ال‌جی با 13 درصد و شارپ با 10 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

البته سامسونگ بخش اعظمی از این درآمد را مدیون موفقیت گوشیهای پرچمدار گلکسی S7 و S7 Edge میداند.

حتی گفته میشود شرکتهای بزرگ چینی هم در حال رو آوردن به استفاده از پنلهای AMOLED‌ هستند چون این صفحه‌ها کیفیت و رنگ بسیار خوبی دارند.

حدود ۲ سال پیش بود که سامسونگ اعلام کرد در زمینه فروش پنلهای AMOLED به مشکل خورده چون بجز خود این کمپانی هیچ تقاضای دیگری برای آنها وجود نداشت اما امروز شرایط کاملا تغییر کرده و اگر خبری که چند وقت پیش مبنی بر سفارش اپل برای 100 میلیون قطعه پنلهای 5.5 اینچی AMOLED به سامسونگ صحت داشته باشد آنوقت باید گفت که سامسونگ یکه‌تاز بی‌چون و چرای این بازار در طی چند سال آینده خواهد بود.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

30059