۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۵ مهر

دیدار دومین هیئت سرمایه‌گذاران بین‌المللی با افرانت

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در اين ديدار كه با حضور مدیران ارشد شرکت‌های سرمایه‌گذاران خارجی فعال در حوزه ICT برگزار شد، دکتر فریدون قاسم‌زاده، مدیرعامل افرانت، با بیان فرصت‌های جدید ایجاد شده در فضای پس از برجام و ذکر مزیت‌های رقابتی موجود، ایران را به عنوان بستری مستعد برای حضور سرمايه‌گذاران خارجي که آمادگی انتقال دانش فنی و فن‌آوری روز را دارند و با هدف دستیابی به بازار 400 میلیون نفری منطقه معرفی نمود.

مدیرعامل افرانت با اشاره به پتانسیل‌های منحصربه‌فرد ایران در حوزه ICT ، اظهار داشت: کشور ایران به لحاظ تعداد کاربران اینترنت در خاورمیانه مقام اول را داراست. وی افزایش پهنای باند بین‌المللی کشور به بیش از 8 برابر ظرف سه سال گذشته، اتصال قریب به 10 میلیون نفر به اینترنت پرسرعت موبایل از طریق 3G و 4G/LTE و بیش از 10 میلیون نفر از طریق ADSL و وایمکس و وجود بیش از 40 میلیون گوشی موبایل هوشمند در بازار و حضور کارافرینان و نیروهای فنی مستعد در کشور را به‌عنوان پتانسیل‌های بالا برای سرمایه‌گذاری و همکاری جهت توسعه صنعت دیجیتال ذکر نمود.

دکتر قاسم‌زاده در ادامه بیان کرد: بر اساس گزارشFrost & Sullivan Analysis  که صورت گرفته میزان بازار ICT ایران 21 میلیارد دلار در سال 2016 براورد شده است که پیش‌بینی می‌شود این عدد در سال 2020 به 30 میلیارد دلار برسد.

مدیرعامل افرانت با تاكيد بر جايگاه ویژه این شرکت در بخش ICT کشور، دستاوردهای آن را مورد تاکید قرار داد و افزود: شرکت افرانت در طی چند سال گذشته موفقیت‌های زیادی کسب کرده که از جمله آنها می‌توان به ورود این شرکت به فرابورس به عنوان اولین شرکت خصوصی در حوزهICT ، توسعه دیتاسنتر افرانت و راه‌اندازی خدمات ابری (Cloud Computing) و فعالیت در زمینه CDN بین‌الملل اشاره نمود.

دکتر قاسم‌زاده همچنین توضیحاتی در مورد برنامه‌های آینده شرکت در حوزه FCP، توسعه دیتاسنتر  و خدمات ابری (Cloud) در سراسر کشور و توسعه کسب‌وکارهای دیجیتال ارائه نمود که مورد استقبال سرمایه‌گذاران خارجی قرار گرفت.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

77845