۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

بازوی دست بهترین گزینه برای استفاده در محیط لمسی مجازی

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از فون آرنا، اما مشکل زمانی پیش می‌آید که برای دستگاهی مانند ساعت هوشمند اندازه صفحه بقدری کوچک میشود که باعث مشکل شدن این راه‌حل میشود.

البته بعضی کارهای معمولی همچنان به رویه خود ادامه میدهند. اما برای سایر موارد مشکلاتی پیش می‌آید که اندازه کاملا در آنها مؤثر است.

گروهی از محققان توانسته‌اند برای این مشکل راه‌حلی پیدا کنند. آنها برای رفع این مسئله از بازوی دست بعنوان یک پنل حساس در برابر لمس برای ساعت هوشمند استفاده میکنند.

این سیستم از مجموعه‌ای از سنسورهای داخل خود ساعت هوشمند در کنار حلقه‌ای که روی دست دیگر است استفاده میکند تا سیگنال الکتریکی با فرکانس بالا بین انگشتان دست برقرار کند. این سیگنال هیچ ضرری برای فرد ندارد.

شناسایی این سیگنال به ساعت کمک میکند تا محل انگشتان را ردیابی کند و خوشبختانه این کار با دقت بالایی انجام میشود.

استفاده از این روش میتواند باعث بکارگیری قابلیتهایی شود که در حالت عادی روی صحفه‌های بسیار کوچک ساعتهای هوشمند اصلا جوابگو نیست.

اگر کاربران قادر باشند از یک کیبورد مجازی که در طول بازوی دست گسترده شده؛ استفاده کنند ترکیبات متنی روی ساعت هوشمند میتواند اهمیت و نقش مهمتری پیدا کند.

این فناوری بقدری انعطاف‌پذیر است که از طریق پارچه هم کار میکند؛ پس این روش فقط مختص فصلهای گرم نیست.

روش مذکور محدودیتهایی هم دارد؛ میزان مصرف انرژی و شارژ یکی از موارد است اما ایده این صفحات میتواند از طریق ارتباط تلویزیونی بخوبی انجام شود.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

46916