۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

جدیدترین مدل مفهومی ساعت هوشمند از دو صفحه استفاده میکند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از تک‌رادار، در دورانی بسر میبریم که ساعتهای هوشمند بطور قابل ملاحظه‌ای رواج پیدا کرده‌اند و آمار فروش این گجتها حاکی از محبوبیت آنهاست هرچند که از نظر فنی هنوز به نقطه‌ای که در ابتدا انتظار میرفت نرسیده‌اند.

اما حالا سه نفر محقق بنامهای «تدی سید» از دانشگاه کالگاری؛ «یانگ» از کالج دارت‌موث و «دانیل وگل» از دانشگاه واترلو ساعتی بنام «دوپیو» (Doppio) ساخته‌اند.

این ساعت هوشمند مفهومی دارای دو نمایشگر است که صفجه دوم در حقیقت قابل جدا شدن است و میتوان آنرا در کنار یا بالای صفحه اول قرار داد.

این ساعت به این زودیها وارد بازار نمیشود اما ایده آن بسیار جالب بنظر میرسد. تیم سازنده میگوید وجود صفحه دوم در این ساعت باعث ایجاد نوآوری و استفاده‌های بیشتر این پوشیدنی میشود.

در دموی کوتاهی که از این ساعت منتشر شده نشان میدهد که صفحه دوم برای نشان دادن اطلاعات بیشتر در زمینه نوتیفیکیشنهاست و یا میتواند بعنوان صفحه اضافه‌ای برای پخش فایلهای ویدئویی مورد استفاده قرار بگیرد. حتی میتوان دو اپ را بصورت همزمان روی هر یک از صفحه‌ها اجرا کرد.

ساعتهای هوشمند میتوانند نحوه دسترسی به اطلاعات را راحت‌تر کنند اما بدلیل اینکه صفحه آنها کوچکتر از حد معمول است نوع فعل و انفعالات آن با چالشهای بیشتری همراه است.

بکارگیری صفحه دوم که قابل جداشدن و خم شدن است میتواند قدرت بیشتری به این ساعت بدهد. بعضی از کاربران میگویند نمایشگرهای کوچک ساعتهای هوشمند در کنار قابلیتهای کنترلی نسبتا دشوار روی آنها موجب میشود تا استفاده از اسمارت‌فون ساده‌تر از استفاده از گجتها باشد. حالا ممکن است ایده جدید دو نمایشگر برخی از این مشکلات را از بین ببرد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

57993