۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

جهان «های‌تک» در هفت روز

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در دنیای فناوری اتفاقات زیادی در طول هفته می‌افتد. دنیایی که مملو از خبرهای گوناگون است؛ خبرهایی که تعدد آنها باعث میشود تا هیچ کسی نتواند همه آنها را دنبال کند.

آنچه که در زیر مشاهده میکنید برخی از خبرهای مهم هفته در حوزه فناوری است:

 

کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل

کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل بنام Google IO 2016 آمد و رفت. گوگل نشان داد که برنامه‌‌های بسیار زیادی در پیش دارد. خبر پلتفرم مخصوص واقعیت مجازی بنام Daydream؛ معرفی نسخه بتای اندروید N؛‌ بروزرسانی سرویس اندروید ویر ۲ که برای ساعتهای هوشمند منتشر شده میتواند این بخش را دچار متحول کند.

 

پوشیدنی

ایده این پوشیدنی مانند ایده ساخت یک فیلم علمی تخیلی است. وسیله پوشیدنی که با فشار بر روی پوست دمای بدن را کم میکند. روش آنهم اینچنین است که با فشار بر روی پوست کالری بیشتری در بدن سوخته میشود و در این فرآیند چربی بیشتری از بین میرود. همین ایده در جلیقه Thin Ice بکار رفته؛ پوشیدنی که با استفاده از فناوری خنک‌کنندگی به کمک افرادی می‌آید که به فکر کم کردن وزن بدنشان هستند.

 

یوتیوب

اوایل ماه جاری میلادی بود که شرکتهای هولو و یوتیوب اعلام کردند تا سال 2017 سرویسهای پخش زنده اینترنت تلویزیونی را راه‌اندازی میکنند. چنین تصمیمی از شرکت یوتیوب بعید بنظر میرسید.

 

 

 

شبکه اجتماعی

بعد از اتهامات زیادی که بر علیه فیسبوک مطرح شد؛ روز چهارشنبه گذشته مارک زاکربرگ با حضور در یک جلسه با سیاستمداران محافظه کار به صحبت نشست. آنها معتقدند که این شبکه اجتماعی نباید هر داستانی را در دسترس علاقمندان قرار دهد اما فیسبوک بشدت با این موضوع مقابله میکند.

 

 

 

اپلیکیشن شبکه اجتماعی

گوگل دو اپلیکیشن جدید معرفی کرد: Allo که بشدت به Google Assistant وابسته است و Duo که در حقیت یک اپ ویدئویی است و تصویر زنده از تماسهای دریافتی قبل از برداشتن گوشی به وی ارائه میدهد.

 

 

تشخیص سرطان

 

گروهی از محققان و کارآفرینان دانشگاه هاروارد و MIT موفق شدند روشی ابداع کنند که میتواند با آنالیز و تست نفس یک فرد سرطان ریه را در همان مراحل اولیه شناسایی کند. این تیم موفق شد با ارائه پروژه خود در ۲۷امین دوره سالانه مسابقات کارآفرینی در MIT جایزه 100 هزار دلاری را از آن خود کند.

 

 

اپلیکیشن

 

قابلیت شناسایی چهره افراد یکی از بهترین امکاناتی است که میتواند در پلتفرم دستگاهها گنجانده شود. باز کردن قفل کامپیوتر؛ امکان مرتب کردن خودکار عکس بر اساس افرادی که در عکسها دیده میشوند از جمله قابلیتهای آن است.

 

 

 

سینما و واقعیت مجازی

اسطوره کارگردانی دنیا «استیون اسپیلبرگ» از VR وحشت دارد. وی معتقد است فیلمهای واقعیت مجازی مخاطب را از خط اصلی دور کرده و با گمراه کردن او باعث میشوند تا متوجه موضوع اصلی داستان نشود. او که در جریان جشنواره کن صحبت میکرد گفت: فکر میکنم با واقعیت مجازی در حال حرکت به مدیوم خطرناکی هستیم.

 

 

هدست واقعیت مجازی

ظاهرا سامسونگ در حال ثبت رکورد جدیدی است. میزان سفارشها برای گوشیهای سری گلکسی S7 بشدت بالا رفته به همین دلیل آنها تصمیم گرفتند تا قیمت هدستهای VR را برای سفارشهای بخش اروپا کاهش دهند.

 

 

 

آیمکس و فناوری VR

آیمکس بعنوان شریک گوگل Daydream معرفی شد. اما این تمام داستان نیست. آیمکس برای هدستهای StarVR که توسط ایسر تولید میشود تجارب premium VR ویژه میسازد. یکی از مدیران این شرکت میگوید همانطور که IMAX بهترین تجربه سینمارفتن را به کاربر میدهد؛ Starbreeze هم سردمدار بازار VR است و هدستهای آن در کنار فناوری ما میتواند تجربه فوق‌العاده‌ای را برای دوستداران سینما رقم بزند.

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

66036