۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

هند «چین جدید» برای گوشیهای آیفون !

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از فون آرنا، «تیم کوک» قبلا در مصاحبه‌های خود بارها گفته بود که بزودی چین جایگزین آمریکا بعنوان کشوری که بیشترین گوشیهای آیفون در آنجا بفروش میرسد؛ میشود.

این اتفاق افتاد. وقتی اپل گزارش سه‌ماهه خود را در ماه آوریل ۲۰۱۵ منتشر کرد مشخص شد که پیش‌بینی «تیم کوک» درست بوده است.

در حالیکه این شرکت در گزارش ماه قبل خود خبر از کاهش درآمد سالیانه داده بود اما در همین زمان شاهد رشد ۵۶ درصدی فروش آیفون در هند بود.

اگر بدانیم میانگین درآمد سالیانه هندیها فقط 1500 دلار است متوجه میشویم که چرا بیشتر از 70 درصد آنها به دنبال خرید گوشیهایی هستند که زیر 150 دلار قیمت دارد. به همین دلیل است که گوشی آیفون 5c که 300 دلار قیمت دارد پرفروشترین محصول اپل در این کشور است.

اما بر اساس گزارشها اپل به دنبال آن است تا جمعیتی در حدود 62 میلیون کاربر را به تعداد مصرف‌کنندگانش اضافه کند.

هند یکی از بزرگترین کشورهاییست که ضریب نفود اسمارت‌فون در آن بسیار پایین است. از جمعیت 1.25 میلیاردی این کشور تنها 15 درصد اسمارت‌فون دارند. اما در چین این رقم 58 درصد از جمعیت 1.37 میلیاردی است.

اپل میگوید اگر موفق شود تا این درصد را بین ۳ تا ۵ درصد بالا ببرد و آنرا به سهم خود از بازار چین که بین 10 تا 15 درصد است نزدیک کند حدود ۱۰ میلیون مصرف کننده به مشتریان آنها اضافه میشود.

اما بزرگترین چالش اپل قیمت است. «تیم کوک» گفته که حاضر است قیمت آیفون در هند را کاهش دهد اما به هیچ وجه کیفیت را فدای این موضوع نمیکند. به همین دلیل است که «تیم کوک» چند روز پیش با سفر به هند به ملاقات نخست وزیر این کشور رفت تا بتواند او را برای فروش گوشیهای مرجوعی در این کشور متقاعد کند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

35893