۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

آینده پهپادها بجای آسمان روی زمین

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از دیجیتال ترندز، این روزها همه شرکتها از آمازون گرفته تا DHL برنامه‌های جدید برای تحویل بار به مقصد با استفاده از پهپادها دارند.

حالا یک استارتاپ بنام «فناوریهای استارشیپ» از یک شیوه تقریبا متفاوت استفاده کرده؛ این استارتاپ که مؤسسان آن از پایه‌گذاران اسکایپ هستند بجای اینکه از پهپادهای پروازی در آسمان استفاده کنند آنها را روی سطح زمین آورده‌اند.

پهپادهای شش چرخ آنها با حرکت روی زمین وظیفه خود را انجام میدهند. برای بار اول که به این وسیله نگاه میکنید؛ فکر میکنید یک کولر با شش چرخ میبینید اما فریب ظاهر ساده آنرا نخورید چون در داخل این بدنه فناوریهای پیچیده‌ای بکار گرفته شده است.

استارشیپ از مجموعه‌ای از دوربینها؛ سنسورها و فناوریهای ناوبری خودکار در پهپاد جدیدش استفاده کرده است.

مسیر اصلی این پهپاد پیاده‌روها و محل عبور عابران پیاده است. تا زمانیکه نیازی به عبور از خیابان نداشته باشند وارد آن نمیشوند.

پهپادهای مبتنی بر حرکت در پیاده‌رو برای رساندن بار به مقصد میتواند فواید زیادی داشته باشد.

اولین فایده امکان حمل بیشتر بار است چون روی زمین بار بیشتری نسبت به زمانیکه در آسمان در حال پرواز است میتوان حمل کرد. همچینن میزان انرژی که برای اینکار صرف میشود کمتر از حد طبیعیست.

علاوه بر آن امکان تصادف و سقوط و همینطور آسیب‌دیدگی تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا میکند.

اما شاید مهمترین فایده آن عدم نیاز به مجوزهای سازمانهای رگولاتوریست چون نه خبری از پرواز در آسمان است و نه حرکت در خیابانهای پرترافیک و پر از خودرو.

اگر در آینده‌ای نزدیک یکی از این پهپادها را در پیاده‌رو در کنارتان دیدید چندان تعجب نکنید.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

83306