۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

مقاومت دستگاههای هایبریدی از بدن نیمه‌جان بازار تبلت

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS‌ به نقل از فون‌آرنا، به دلیل اندازه‌های مختلف این دستگاهها خیلی از کاربران هنوز به ارزشهای واقعی یک تبلت پی نبرده‌اند.

آخرین گزارشی که از وضعیت فروش در سه‌ماهه اول سال 2016 منتشر شده حاکی از آنست که طی این مدت تعداد 46.7 میلیون دستگاه بفروش رسیده است.

این رقم در مقاسیه با رقم مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش را نشان میدهد و نسبت به میزان فروش در سه‌ماهه چهارم سال 2015 که همراه با فصل تعطیلات و جشنهای سال نو میلادی بوده 33 درصد افت کرده است.

اما نکته جالب اینجاست که با وجود کاهش میزان فروش قیمت میانگین این دستگاهها همچنان روی عدد 241 دلار باقیمانده که حاکی از وجود تبلتهای گرانتر در بازار است.

شاید یکی از دلایل اضافه کردن لپ‌تاپهای هایبریدی به این آمار است هرچند که در اصل نمیتوان این دستگاهها را بعنوان تبلت برشمرد اما به دلیل ضخامت و اندازه در این آمار گنجانده شده است.

در این بین دستگاههای ویندوزی با اینکه فقط 14 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند حدود ۲۰ درصد از درآمد این بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

اپل هم حدود 22 درصد از فروش را در اختیار داشته اما ۳۹ درصد از درآمد را به خود اختصاص داده چون دستگاههای اپل نسبت به سایر محصولات قیمت بالاتری دارند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

80233