۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

اسکنر آیریس گلکسی نوت 7 همیشه قادر به آنلاک کردن گوشی نیست

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از فون‌آرنا، همانطور که بارها خوانده‌اید گلکسی نوت 7 مجهز به اسکنر آیریس است و حتی عکسهایی از آنهم در حین کار منتشر شد.

اما اینبار عکسهایی در فضای مجازی پخش شده که نمایی از صفحه لاک این گوشی و بخش امنیتی آن را در قسمت Settings گوشی نشان میدهد. همچنین بخشهایی از نحوه تنظیم اسکنر آیریس؛ منوی فرمان S Pen Air؛ و همچنین بخشهایی از اینترفیس Grace UX هم دیده میشود.

اما با دقت بیشتر به این عکسها مشخص میشود که اسکنر زیبا و جدید آیریس محدودیتهایی هم دارد. بعنوان مثال در یکی از عکسها به نکاتی در خصوص این ویژگی جدید بکار گرفته شده توسط سامسونگ اشاره شده که نشان میدهد قرار نیست این اسکنر در هر حالتی قفل گوشی را باز کند.

اگر چشمها پف کرده باشد و یا اینکه به اندازه کافی باز نباشد؛ این اسکنر نمیتواند گوشی را آنلاک کند.

اما نحوه تنظیم این اسکنر خیلی راحت و ساده است؛ کافی است که دستگاه در فاصله تقریبا ۲۵ سانتیمتری از صورت قرار بگیرد؛ سپس چشمها با نشانه‌های روی صفحه در یک خط قرار میگیرد و آنگاه کافی است کاربر منتظر بماند تا آیریس جادویش را انجام دهد.

برغم لیست بلند بالای اخطارها؛ اسکنر آیریس در بیشتر موارد کار میکند اما اگر به هر دلیلی قادر به آنلاک کردن گوشی نبود با متوسل شدن به همان شیوه قدیمی یعنی استفاده از اثر انگشت میتوان گوشی را از حالت لاک خارج کرد.

در اسکرین‌شاتهای دیگر منتشر شده بخشهایی از اینترفیس بعضی از اپها نشان داده شده که یکی از آنها اپ طراحی Grace UX است.

همچنین یک منو بنام S Pen Air Command وجود دارد که شامل یک گزینه جدید بنام Glance میشود و یکی دیگر از خصوصیات آن ثبت و ضبط کردن بخشهایی از صفحه نمایش و تبدیل آن به GIFهای انیمیشن است.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

35030