۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

بازداشت هکرهای سارق خودروهای جیپ در تگزاس

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از ردیت، سال گذشته یک جیپ مدل Cherokee در ایالت میسوری آمریکا بصورت وایرلس از شهر پیتسبورگ این کشور هک شد.

نیسان هم چندی پیش ناچار به از کار انداختن اپ Leap بدلیل حفره‌ها و نقاط ضعفی که در آن دیده شده بود؛ شد.

اما پرونده جدید با موارد قبلی تفاوتهای زیادی میکند. دو هکر از هوستون تگزاس؛ موفق شده‌اند در یک بازه زمانی 6 ماهه بیشتر از 30 عدد جیپ را به همین روش سرقت کنند.

منبع خبری ABC 13 از هوستون گزارش میدهد که پلیس چندین ماه است این دو نفر را تحت تعقیب دارد اما هیچگاه نتوانستند آنها را در حین ارتکاب جرم به دام بیاندازند.

آنها برای وصل شدن به خودرو و روشن کردن ماشین از یک لپ‌تاپ استفاده میکردند؛ ولی اینکه این ارتباط از طریق UBDII یا USB انجام شده مشخص نیست.

در ماه آوریل تصویر یکی از این دو نفر در حالیکه در حال سرقت خودرو بود روی دوربینهای امنیتی ثبت شد و همین امر موجب بازداشت هر دو هکر شد. هر دو نفر متهم به استفاده از خودروها بدون کسب اجازه هستند.

به گفته ABC 13؛ حالا سازمان امنیت داخلی آمریکا در حال تحقیق بر روی به سرقت رفتن بیشتر از ۱۰۰ خودروی FCA است که گمان میرود با استفاده از نرم‌افزار مشابه هک شده‌اند.

بعد از اینکه این خودروها سرقت شدند به سمت مرز مکزیک برده شدند. کمپانی FCA نیز برای بررسی موضوع یک کمیته داخلی تشکیل داده تا این مسئله را در داخل کمپانی پیگیری کند.

بعد از انتشار این مطلب؛ این کمپانی اعلام کرد: FCA US امنیت و ایمنی مشتریانش را با جدیت دنبال میکند و از ویژگیهای امنیتی در داخل خودروهایش استفاده میکند تا خطر دسترسی غیرمجاز و غیرقانونی به سیستمهای خودرو و ارتباطات وایرلس را کاهش دهد.

آنها از زمان آغاز تحقیق در خصوص این مسئله با پلیس شهر هوستون همکاری میکنند. تحقیقات همچنان ادامه دارد اما کمپانی مذکور خبر بیشتری برای انتشار ندارد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

46445