۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

گزارش مالی جدید اپل و باز هم کاهش فروش آیفون

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از فون آرنا، این رقم در مقایسه با 47.5 میلیون آیفونی که در مدت مشابه سال گذشته به فروش رفت کاهش یافته است.

این دومین بار متوالی است که اپل شاهد کاهش فروش در بازه زمانی سه ماهه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن است.

پیش از این دو مورد، هیچ وقت دیده نشده بود که اپل گزارش کاهش فروش در بازه زمانی سه ماهه را منتشر کند و کسی بخاطر ندارد که این اتفاق پیش از این هم در تاریخ این شرکت فناوری افتاده باشد.

اما این فقط اپل نیست که از این کاهش فروش متضرر میشود بلکه شرکتهای دیگری هم هستند که تحت تأثیر منفی این کاهش قرار میگیرند.

شرکت Japan Display که نصف درآمدش را از اپل بدست می‌آورد بتازگی از دولت ژاپن تقاضای کمک کرده است چون کاهش فروش آیفون به ضرر آنها تمام شده است.

یکی دیگر از شرکتهایی که بشدت به فروش آیفونهای اپل وابسته است شرکت معروف فاکسکان است. فاکسکان که یکی از شرکتهای اسمبل کننده آیفون است در گزارش سه ماهه دوم خود خبر از کاهش درآمد داد.

میزان سود این شرکت به 563.7 میلیون دلار رسیده است در حالیکه این رقم برای همین مدت در سال گذشته 818.5 میلیون دلار بود. این رقم یعنی یک کاهش 31 درصدی.

اما علیرغم تمام خبرهای منفی که پیرامون این شرکت میگذرد؛ اپل به آینده خیلی خوشبین است.

اپل برای سه ماهه چهارم؛ سفارش تولید آیفون 7 را از 72 به 78 میلیون دستگاه افزایش داده است. هرچند که به تعطیلات پایان سال میلادی در بازه چهارم نزدیک میشویم و فصل جشنهای سال نو تنها چند هفته بعد از معرفی آیفونهای بعدی خواهد بود؛ اما والٰ‌استریت ژورنال سفارش تنها 65 میلیون گوشی را پیش بینی کرده بود.

حال باید دید که پیش بینی کدامیک از این شرکتها درست از آب درمی‌آید.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

71554