۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

اندروید 7.0 نوقا امروز منتشر می‌شود

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از انگجت، قرار است از امروز نسخه اندروید 7.0 یا همان «نوقا» در دسترس کاربران اندروید قرار بگیرد. این به‌روزرسانی در اختیار همه کسانی‌که گوشی نکسوس 6P؛ 5X و 6 را دارند؛ قرار می‌گیرد.

علاوه بر این مدل‌ها؛ تبلت‌های نکسوس 9 و پیکسل C هم از این آپدیت بهره‌مند می‌شوند. هم‌چنین قرار است ست‌تاپ‌ باکس‌های “نکسوس پلیر” و گوشی General Mobile 4G Android One امکان استفاده از این نسخه جدید را داشته باشند.

البته کسانی که در این مدت از نسخه بتای نوقا استفاده کرده‌اند متوجه تفاوت آن‌چنانی نمی‌شوند. ماه مه امسال بود که گوگل نسخه بسیار باثبات نرم‌افزار بتای این سیستم‌عامل را در جریان کنفرانس I/O ارائه کرد.

قابلیت‌های جدید اندروید نوقا در حال حاضر خیلی حیرت‌آور نیست. اما با توجه به این‌که این سیستم‌عامل تا چند ساعت دیگر منتشر می‌شود بد نیست که کمی درباره آن اطلاعات داشته باشیم.

شاید دو تغییر عمده در این سیستم‌عامل نوتیفیکیشن‌های جدید و مود مالتی تسکینگ باشد. از این به‌بعد توتیفیکیشن‌ها توسط اپلیکیشن در قسمت Notification Shade گروه‌بندی می‌شوند. می‌توان از بخش نوتیفیکیشن‌ها به‌صورت مستقیم به آن‌ها پاسخ داد. چیزی که iOS خیلی پیش‌تر از اندروید آن‌را انجام داده است.

مالتی‌تسکینگ چند پنجره‌ای به کاربر این امکان را می‌دهد تا دو اپلیکیشن را در کنار همدیگر اجرا کند. این قابلیت هم در نسخه iOS 9.0 در آی‌پد قابل دسترسی است. شاید این حالت بیشتر روی تبلت‌هایی مانند پیکسل C مورد استفاده باشد؛ اما روی اسمارت‌فون‌ها هم کار می‌کند.

هم‌چنین منوی تنظیمات در نسخه جدید سریع‌تر شده تا کاربر با تنظیم آن؛ به مواردی که بیشتر با آن‌ها سر و کار دارد دسترسی بهتری داشته باشد.

مود Doze یک ابزار برای ارزیابی ذخیره-باتری است که سال گذشته در نسخه مارشملو عرضه شد. پیش از این؛ مود Doze گوشی را در حالتی قرار می‌داد که انرژی کمتری  مصرف کند که البته این حالت برای زمانی بود که صفحه گوشی خاموش بود و خودِ گوشی هم در حرکت نبود. اما در نسخه جدید این مود هم هوشمندتر شده و حتی زمانی‌که گوشی در حرکت باشد هم می‌تواند آن‌را در حالت کم‌مصرف نگه دارد.

یکی دیگر از نکات جالب توجه در نسخه جدید برای کاربران اضافه شدن 72 ایموجی جدید به نوقاست. حتی گزینه‌ها و امکانات بسیار بیشتری برای زمان پیام دادن به این نسخه اضافه شده است.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

41335