۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

شریک سابق تسلا همچنان روی فناوری خودران کار میکند

به گزارش شکبه خبری ICTPRESS به نقل از نیوز کلیپ، شاید این شرکت که در زمینه فناوری شناسایی تصویر تخصص دارد تصمیم بگیرد تا به یک شرکت بزرگ‌تر از خودش ملحق شود.

ظاهرا این حدس درست است. شرکت Mobileye به‌صورت رسمی اعلام کرد در زمینه پلتفرم فناوری خودران‌ها با شرکت Delphi همکاری می‌کند و سازندگان خودرو می‌توانند خیلی سریع این فناوری را در محصولات خود به‌کار بگیرند.

شرکت Delphi از فناوری فرآیند سنسور و شناسایی تصویر استفاده می‌کند و در عوض؛ الگوریتم‌های رانندگی خودران و یک کنترلر برای دوربین؛ رادار و لیدار را تأمین می‌کند.

هم‌چنین قرار است این دو شرکت در یک همکاری مشترک روی فناوری “هم‌جوشی سنسور” کار کنند. علاوه بر آن؛ “سیاست رانندگی” از دیگر برنامه‌های این دو شرکت برای رسیدن به یک مفهوم و درک بهتر از خطاهای انسانی است.

قرار است اولین خروجی‌های این همکاری مشترک در اوایل سال 2017 در جریان نمایشگاه CES 2017 لاس‌وگاس به نمایش گذاشته شود؛ اما اولین سیستم آماده کار و تولید سال 2019 در دسترس قرار می‌گیرد.

هرچند که شرکت‌های دیگر که می‌‌خواهند از این محصول استفاده کنند باید بیشتر از این صبر کنند. با این‌حال همه شرکت‌ها به‌دلیل فقدان سرمایه لازم یا تخصص مورد نیاز در زمینه توسعه سیستم‌های سخت‌افزاری برای رانندگی بدون راننده؛ قادر به استفاده از این فناوری نخواهند بود.

اگر این اتفاق بیافتد؛ همه تولیدکننده‌های خودرو در دنیا حتی آن‌هایی‌که اسم و رسم چندانی ندارند این فرصت را پیدا می‌کنند تا یک خودروی کاملا خودران تولید کنند و همین امر کمک می‌کند تا در آینده‌ای نزدیک دیدن خودروهایی که بدون راننده هستند تبدیل به امری کاملا عادی و طبیعی شود.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

82040