۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

سارق سایبری روسیه به ۴۰ سال زندان محکوم میشود

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از گجت مش، دادگاه عالی روسیه از بین ۴۰ اتهامی که به «رومن سلزنف» وارد شده؛ در ۳۸ مورد وی را گناهکار تشخیص داده است. این اتهامات شامل آسیب بین‌المللی به یک کامپیوتر محافظت شده؛ به‌دست آوردن اطلاعات مهم از کامپیوتر محافظت شده؛ غصب و دسترسی بدون مجوز به چندین دستگاه است.

به‌گفته دیوان عدالت روسیه؛ سلزنف به‌طور غیرقانونی وارد سیستم‌های کامپیوتری بسیاری از کسب و کارهای کوچک فعال در این کشور و حتی آمریکا شده است.

وی سپس با نصب بدافزار روی این کامپیوترها موفق به سرقت اطلاعات کارت‌های اعتباری شده و آن‌ها را به چندین سرور در بخش‌های مختلف جهان ارسال کرده است.

مأموران در زمان دستگیری وی؛ 1.7 میلیون شماره CC روی کامپیوتر او کشف کردند اما مقامات ادعا می‌کنند که سلزنف بین سال‌های 2009 تا 2013 به اطلاعات 2.9 میلیون نفر دسترسی پیدا کرده است.

او این اطلاعات را در فروم‌ها و وبسایت‌های مختلف به‌فروش رسانده؛ جاهایی که از این اطلاعات برای مقاصد کلاهبرداری استفاده کرده‌اند.

در مجموع؛ اقدامات وی منجر به ضرر 169 میلیون دلاری برای بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی شده است.

وکلای سلزنف قصد درخواست تجدیدنظر در برابر حکم صادره را دارند. آن‌ها می‌خواهند دستگیری وی در سال 2014 را یک آدم‌ربایی جلوه دهند.

هم‌چنین به‌گفته آن‌ها مأموران در هنگام دستگیری سلزنف؛ لپ‌تاپ وی را با خود نبرده‌اند و همین مسئله می‌تواند اتهامات وارده را زیر سئوال ببرد.

قرار است ۲ دسامبر 2016؛ محکومیت وی آغاز شود و حداقل باید چهار سال را در زندان سپری کند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

32327