۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

پوکمون گو: یک تفریح یا یک هشدار

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی ایمن رایانه پندار، عادات روزمره کاربران در سراسر جهان به‌خاطر بازی Pokémon Go در حال تغییر است. در این بازی شما باید موجوداتی را که در محیط اطراف خود می‌بینید شکار کنید ولی نکته اینجاست که محیط بازی همانند محیطی است که در آن کار و زندگی می‌کنید. این ویژگی است که بازی را جذاب کرده ولی به‌همین دلیل هم زنگ خطریست برای کسب و کارها. کاربران ممکن است حتی در محیط کار نیز مشغول شکار موجودات مجازی باشند که در دفتر کار خود می‌بینند.
انجمن بین‌المللی فناوری اطلاعات مدیران دارایی (IAITAM) به کارفرمایان هشدار داده که از خطرات استفاده از بازی Pokémon Go مطلع باشند.
IAITAM توصیه می‌کند که مدیران امنیتی در شرکت‌ها نصب این بازی را بر روی سیستم‌های کاری و یا گوشی‌های هوشمندی که متعلق به شرکت هستند، ممنوع کنند. حتی از انجام این بازی توسط کارکنانی که گوشی شخصی خود را به شبکه شرکت متصل کرده‌اند ممانعت به‌عمل آورند.
مدیرعامل شرکت IAITAM، باربارا رمبیاسا اظهار داشت: "ما در حال حاضر از لحاظ امنیتی نگران انجام این بازی در شرکت‌ها هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم وضعیت وخیم‌تر نیز بشود."

وی افزود:" مجرمان سایبری از طریق گوشی‌های کاربران این بازی که به شبکه شرکت‌ها متصل هستند، امکان نفوذ به شبکه سازمان‌ها و شرکت‌ها را دارند و می‌توانند به اطلاعات حساس این شرکت‌ها دسترسی پیدا کنند."
با وجود این نگرانی، خطر نشت اطلاعات نیز وجود دارد. چرا که سرورهای این نرم افزار چندی پیش هک شد و اطلاعات زیادی از کاربران نیز به دست هکرها افتاد. همچنین نسخ آلوده این نرم افزار نیز در بازارهای رسمی مانند Google Play برای دانلود وجود دارد. مشتاقان این بازی ممکن است از نسخ آلوده برای بازی استفاده کنند که این امکان جاسوسی اطلاعات را افزایش خواهد داد.
به این دلایل، شرکت‌هایی مانند ایرباس استفاده از Pokémon Go را در محیط کار ممنوع کرده اند. این بازی برخلاف تمام قواعد امنیتی عمل می‌کند. در این بازی به استفاده از دوربین گوشی نیاز است، این یعنی محیط کار با تمام جزئیات در تیرس دید یک هکر قرار می‌گیرد و از نقطه نظر امنیتی این یک تهدید بزرگ است.
خلاصه کلام این‌که مدیران شرکت باید متوجه شوند که این بازی تا چه حد امنیت آنها را تهدید می‌کند و بر طبق آن تصمیم بگیرند که آیا اجازه استفاده از این بازی را به کارکنان خود بدهند و یا آن را محدود کنند؟

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

48896