۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

آیفون‌ اپل بزودی به صفحه‌نمایش‌ microLED مجهز می‌شود

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از فون آرنا، جالب است که هنوز هیچ اطلاع دقیقی درباره صفحه‌های خمیده گوشی بعدی اپل نداریم.

در طی این ماه‌ها اخبار زیادی توسط کارشناسان مختلف منتشر شده که همه آن‌ها تصویر گنگ و مبهمی از آیفون 7 و 7 Plus ارائه می‌کنند.

دیروز خبر دیگری توسط یکی از کارشناسان به‌نام دنیای گجت یعنی Wang Jyh-chau منتشر شد که باعث تعجب هواداران اپل شد. وانگ پیش‌بینی کرده که محصول بعدی اپل به احتمال زیاد به نوع جدیدی از فناوری صفحه‌نمایش‌ها که در حال ظهور است سوئیچ می‌کند.

این صفحه‌نمایش‌های جدید microLED نام دارند. کاملا واضح است که اپل برای گوشی‌های سال آینده خود از صفحه‌های LCD به LED سوئیچ می‌کند. اما وانگ، مدیرعامل شرکت Innolux (تخصص این شرکت ساخت پنل است) معتقد است LED راه‌حل مناسبی در دراز مدت برای اپل نخواهد بود.

گمانه‌زنی‌ها در این زمینه بسیار زیاد است حتی گفته می‌شود که ممکن است آیفون 7 اپل مانند سامسونگ گلکسی نوت 7 از صفحه‌نمایش خمیده استفاده کند.

اما جالب است بدانید که اپل چندین سال است به microLED علاقه نشان داده است. آن‌ها در سال 2014؛ استارت‌آپ LuxVue Technology که حرف اول را در این زمینه می‌زد به خدمت گرفتند.

گفته می‌شود که microLED پتانسیل‌های بسیار زیادی را به تولیدکنندگان گوشی می‌دهد. این صفحه‌ها از نظر میزان انرژی که مصرف می‌کنند نسبت به فناوری‌های دیگر از وضعیت بسیار بهتری برخوردار هستند.

هم‌چنین برخی از ویژگی‌های مثبت OLED هم در این صفحه‌ها دیده می‌شود. اما موضوع اصلی آن است که این صفحه‌ها هم قیمت بالاتری دارند و هم این‌که تولید آن‌ها سخت‌تر است.

کاملا مشخص است که اپل باید تصمیمی بگیرد که روی قیمت نهایی گوشی تأثیر چندانی نداشته باشد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

94265