۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

درآمد «پوکمون گو» بالاتر از فیلم‌های هالیوودی تابستان امسال

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از دیجیتال ترندز، اگر اتفاق خاصی پیش نیاید؛ این اپ سال 2016 را با کسب عنوان پردرآمدترین اپ سال به پایان می‌رساند.

طبق گزارشی که شرکت آماری تحلیلی اپ به‌نام Sensor Tower منتشر کرده؛ پوکمون گو از زمان انتشار در ماه جولای سال جاری موفق شده تا از مرز 440 میلیون دلار عبور کند.

هم‌چنین طبق همین گزارش؛ درآمد جهانی این اپ از اپ‌استور و گوگل پلی در کمتر از دو ماه به رقم خیره کننده 308 میلیون دلار رسید.

اما این رقم درآمد یک نکته جالب دیگر هم دارد. درآمد 440 میلیون دلاری پوکمون گو از تمام فیلم‌های تابستان 2016 هالیوود مانند وارکرفت؛ روز استقلال؛ Angry Birds و پیشتازان فضا هم بیشتر بوده است.

با این‌که این اپ در برخی از کشورها اپ شماره یک به‌حساب نمی‌آید اما هم‌چنان درآمد روزانه شرکت سازنده آن بیشتر از 4 میلیون دلار در روز است.

 خیلی بر این عقیده‌اند که دوران پوکمون گو به‌سر رسیده است اما لازم به‌ذکر است که این اپ هنوز در دو کشور پرجمعیت دنیا یعنی چین و هند منتشر نشده است. دو کشوری که بزرگ‌ترین بازارهای جهانی اسمارت‌فون به‌شمار می‌روند.

این اپ در دو ماه ابتدایی انتشار از مرز 180 میلیون بار دانلود گذشت؛ علاوه بر آن؛ 12 درصد از کاربران فعال اسمارت‌فون در آمریکا این بازی را روی دستگاه‌های خود نصب کرده‌اند.

انتظار می‌رود که این اپلیکیشن طی چند ماه آینده به رکوردشکنی‌های خود ادامه دهد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

42449