۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

فراخوان 4.3 میلیون خودروی GM بدلیل نقص سیستم ایربگ

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی جنرال موتورز به دلیل نقص نرم‌افزار که در سیستم ایربگ آخرین محصولاتش مشاهده شده 4.3 میلیون خودرو را از سراسر جهان فراخوانی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ این نقص فنی تاکنون منجر به مرگ یک نفر و مجروح شدن سه نفر دیگر شده است. این ایراد نرم‌افزاری از بازشدن ایربگ‌های جلو در هنگام لزوم خودداری می‌کند.

شرکت GM در این خصوص گفته است که این باگ در مواقعی که احتمال برخورد خودرو و تصادف وجود دارد و در نتیجه نیاز است تا ایربگ‌ها باز شود؛ مانع از این عمل می‌شود که می‌تواند عواقب ناگواری را در پی داشته باشد.

 

این فراخوانی شامل خودروهای سبک؛ سنگین و SUVهای مدل‌های 2014 تا 2017 می‌شود. البته این فراخوانی جدا از ایربگ‌های Takata می‌شود؛ ایربگ‌هایی که تاکنون منجر به مرگ ۱۳ نفر و جراحت بیشتر از 100 نفر در سرتاسر دنیا شده‌اند.

ایربگ‌های Takata از نوعی ماده شیمیایی استفاده می‌کنند که در طول زمان کیفیت آن‌ها به‌خصوص در شرایط گرم و مرطوب پایین می‌آید و در اثر یک تصادف و گرمای ناگهانی که تولید می‌شود می‌تواند منفجر شود.

تاکنون بیشتر از 24 میلیون خودرو و 28 میلیون سیستم ایربگ Takata فراخوانی شده‌اند و در گزارشی که در ماه مه منتشر شد سازمان ملی امنیت ترافیک جاده‌ای 35 میلیون خودروی دیگر را نیز فراخوانی کرد.

خبرگزاری رویترز در گزارش ماه جولای خود اعلام کرد که فراخوانی 4.3 میلیون ایربگ Takata توسط GM حدود 550 میلیون دلار برای این شرکت آب می‌خورد.

اما این خبر یک مورد کاملا جدید است و با خبر چند ماه پیش متفاوت است. هرچند که تعداد خودروهای مورددار تغییری نکرده است. با این‌حال شرکت GM ادعا می‌کند که این فراخوانی جدید کوچک‌ترین بار مالی منفی در پی نخواهد داشت.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

19295