۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

نسخه بعدی #کروم صفحات بدون #رمزنگاری را بارگذاری نمیکند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از اسکوپ نست، این حرکت جدید با نسخه کروم 56 شروع می‌شود. کروم 56 ماه ژانویه منتشر می‌شود و زمانی‌که کاربر قصد لاگین کردن به سایتی را داشته باشد که هنوز از کدگذاری استفاده نمی‌کند به وی پیغام هشدار می‌دهد.

هشدار به‌ این‌صورت است که یک پنجره کوچک در نوار آدرس ظاهر می‌شود که روی آن علامت Not Secure خورده است. این روش به مرورگرها کمک می‌کند تا از رفتن به سایت‌هایی که از پروتکل HTTPS پشتیبانی نمی‌کنند خودداری کنند.

هم‌چنین قرار است در آینده این صفحات با یک علامت قرمز رنگ نشان‌گذاری شوند. این روش با سیستم کنونی کروم متفاوت است. در روش فعلی از "neutral indicator" برای نشان‌گذاری این‌گونه سایت‌ها استفاده می‌شود.

به‌گفته یکی از متخصصین گوگل؛ پروتکل HTTPS‌ از اهمیت بالایی برخوردار است چون بارگذاری صفحاتی که HTTP معمولی را باز می‌کنند می‌تواند منجر به حملات احتمالی شود: “زمانی‌که یک وب‌سایت روی پروتکل HTTP باز می‌شود؛ فرد دیگری که روی شبکه حضور دارد می‌تواند قبل از این‌که اطلاعات آن برای شما نمایش داده شود به آن صفحه نگاه کند یا حتی در آن تغییراتی ایجاد کند.”

حملاتی که از این طریق صورت می‌گیرند خیلی بیشتر از حد تصورات ما رخ می‌دهد. کروم هم‌چنان به‌دنبال راه‌هایی است که بتواند امنیت مرورگر خود را بهینه کند و به‌کارگیری این‌گونه روش‌ها گام‌های مهمی برای رسیدن به آن نقطه است.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

29660