۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

قابی که جک هدفون را به #آیفون7 بازمی‌گرداند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از سی‌نت، از تاریخ ۷ سپتامبر که اپل گوشی‌های آیفون 7 و 7 Plus را رونمایی کرد بیشتر اخبار پیرامون آن دو می‌چرخد.

این اخبار شامل موارد بسیار زیادی می‌شود از رنگ جدید جت‌بلک گرفته تا امتیازات حیرت‌آوری که این گوشی توانسته در تست‌های مختلف بنچمارک به‌دست بیاورد. صحبت‌های بسیار زیادی در خصوص امکانات و قابلیت‌های این اسمارت‌فون و کارکردهای آن به گوش می‌رسد.

اما تمام این خبرها و صحبت‌ها درباره نکات مثبت این گوشی نیست؛ بلکه یکی از مواردی که در این چند وقت اخیر موجب ایجاد شکاف بین کارشناسان؛ صاحب‌نظران و علاقه‌مندان اپل شده حذف جک هدفون 3.5 میلی‌متری از آیفون 7 ‌است.

شاید از یک نظر تصمیم اپل برای حذف فناوری که مدت‌های زیادی از عمر آن می‌گذرد و می‌توان ریشه آن را در قرن ۱۹ میلادی پیدا کرد؛ منطقی به‌نظر برسد اما هنوز خیلی از کاربران نسبت به این تصمیم معترض هستند.

اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که به‌تازگی آیفون 7 خریده یا این‌که قصد خرید آن را دارید و به‌شدت نیازمند داشتن جک هدفون 3.5 میلی‌متری هستید؛ اخیرا قابی تولید شده که این پورت را به گوشی شما برمی‌گرداند.

نام این قاب daptr است و توسط یکی از کاربران ردیت به‌نام DungJohnson ساخته شده است. البته این قاب هنوز در مرحله نمونه اولیه و آزمایشی قرار دارد و بیشتر بخش‌های خود را از قاب باتری آیفون 6 می‌گیرد. این قاب از فلز ساخته شده؛ پشت آن کاملا صاف و تمیز است و لبه‌های آن به شکل منحنی ساخته شده و ضخامتی در حدود ۳ میلی‌متر دارد.

اما بدون شک؛ مهم‌ترین ویژگی این قاب که آن را از تمام قاب‌های موجود در بازار متمایز می‌کند وجود یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری است.

با این‌که این امکان برای کسانی که به این جک علاقه دارند یک گام رو به جلو به‌شمار می‌رود اما باید اعتراف کرد که این قاب به سمت نادرست و غلط پیش می‌رود. شاید خیلی‌ها به دنبال تهیه این قاب باشند؛ اما دنیا باید به این مسئله عادت کند که دیر یا زود می‌بایست برای همیشه این جک را کنار بگذارد.

با نزدیک شدن به سال 2017 میلادی و انبوه دیگری از گوشی‌های جدید که وارد بازار می‌شوند؛ جای تعجب نخواهد بود که سازندگان بیشتری تصمیم بگیرند تا برای همیشه با این جک خداحافظی کنند.

به‌هر حال اگر تصمیم به خرید قاب daptr برای آیفون 7 دارید باید تا ماه دسامبر صبر کنید. قیمت این قاب 49 دلار اعلام شده است.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

11125