۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

جدیدترین نوع برنامه‌های اشتراک‌گذاری: دوچرخه

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از انگجت، این تجربه جدید اشتراک‌گذاری هیچ شباهتی با اشتراک‌گذاری خودروها ندارد. این دو شرکت در حال راه‌اندازی برنامه اشتراک‌گذاری دوچرخه هستند. این برنامه به‌نام زیپ‌بایک از ماه ژانویه 2017 شروع به‌کار می‌کند.

البته در ابتدا قرار نیست که این پروژه در داخل شهر و در دسترس شهروندان باشد بلکه فقط در ۱۰ کالج و خوابگاه‌‌های مرتبط به آن‌ها در اختیار دانشجویان است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود این تعداد تا پایان سال 2017 به 15 کالج افزایش پیدا می‌کند.

البته یک پروژه نسبتا کوچک برای اشتراک‌گذاری دوچرخه نمی‌تواند تصمیم خوبی برای راه‌اندازی یک کسب و کار جدی باشد. به‌خصوص این‌که این همکاری مشترک آن‌را برای دانشگاه‌ها ساده‌تر می‌کند.

استارتاپ  Zagsterکه در حال حاضر یک کسب و کار اشتراک‌گذاری دوچرخه را اداره می‌کند؛ برای هر دوچرخه حدود 150 دلار در ماه دریافت می‌کند. اما پروژه Zipbike‌ این مقدار را تا 90 درصد کاهش می‌دهد. با این‌که هزینه این کار برای خدمات گیرنده تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد؛ ZipCar معتقد است که باید از این همکاری مشترک؛ مشتری‌‌های جدید به‌دست بیاورد.

باید دید که این برنامه به چه شکل پیش می‌رود و هر دو شرکت چه اهدافی را از این پروژه مشترک دنبال می‌کنند. شاید در آینده شاهد پیاده‌سازی پروژ‌ه‌های اشتراک‌گذاری دوچرخه در بسیاری از شهرهای کشورهای بزرگ باشیم.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

29801