۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

لپ‌تاپ‌هایی که VR را تبدیل به Wii می‌کنند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از انگجت، درست هفت سال پیش بود که شرکت Alienware بعد از این‌که توسط شرکت دل خریداری شد؛ به نمایشگاه گیم توکیو ملحق شد تا برای اولین بار ماشین‌های تازه طراحی شده خود را به نمایش بگذارد. این هفته هم مجددا با افتتاح این نمایشگاه؛ این شرکت در آن حضور پیدا کرده تا لپ‌تاپ‌های Alienware 17 و Alienware 15 را در آن‌جا عرضه کند.

یکی از مهم‌ترین امکانات این لپ‌تاپ‌ها توانایی فوق‌العاده آن‌ها برای اجرای VR با توجه به گرافیک Nvidia GTX 10-Series است. با این‌که هنوز سخت‌افزار موردنیاز برای اجرای VR با بالاترین کیفیت از قیمت بسیار بالایی برخوردار است؛ اما مدیر مارکتینگ شرکت Alienware به‌نام «جو آلمستد» معتقد است جنبه موبیلیتی آن به حدی است که می‌تواند VR را به یک ماشین موردنیاز برای برگزاری جشن‌های خانگی تبدیل کند.

وی می‌گوید: نمی‌دانم به‌خاطر دارید یا نه؛ حدود ۱۰ سال پیش داشتن Wii بسیار سخت و دشوار بود؛ همه دوست داشتند تا آن‌را داشته باشند؛ با آن بازی کنند؛ همه می‌خواستند با این وسیله تنیس و بولینگ بازی کنند.

 

«جو آلمستد» ۱۳ سال پیش به Alienware پیوست. وی ادامه می‌دهد: سرانجام یکی از آن‌ها را خریدیم؛ تنها کاری که می‌کردیم این بود که Wii را داخل کیف می‌گذاشتیم و از یک مکان به مکانی دیگر می‌رفتیم. یعنی هرجایی که دوستان‌مان در آن‌جا جمع شده بودند.

حالا می‌توانم بگویم که همین اتفاق برای VR خواهد افتاد. من از الان می‌توانم این را ببینم.

در طی چند ماه گذشته؛ Alienware نسل بعد نوت‌بوک‌های آماده VR را معرفی کرده و به کمک هدست اچ‌تی‌سی وایو لحظات هیجان‌انگیز زیادی را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است.

«جو آلمستد» ادامه می‌دهد: دیگر لازم نیست که هدست‌های وایو یا آکیلیس ریفت دائم داخل خانه باشند؛ شاید قبلا این‌طور بود؛ دلیل آن‌هم نیاز آن‌‌ها به پی‌سی بود. اما الان شرایط فرق کرده؛ با توجه به لپ‌تاپ‌های رده بالایی که معرفی شده؛ می‌توان هر دو آن‌ها را به هر جایی برد.

به گفته این مدیر مارکتینگ؛ سری گرافیک‌های GTX-10 بیشترین کارایی گرافیکی را از خود نشان داده‌اند و تا به‌حال چنین چیزی دیده نشده است. اما این به آن معنی نیست که سری قبلی کارایی پایینی داشته است.

به‌هر حال اگر برنامه‌ای برای خرید پی‌سی به قصد VR دارید بهتر است گرافیک GTX 10-Series را مدنظر داشته باشید. هم‌چنین بد نیست بدانید که لپ‌تاپ‌های جدید Alienware از ۳۰ سپتامبر در آمریکا و در ۴ اکتبر در انگلستان وارد بازار می‌شود.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

34513