۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

همکاری مشترک هواوی و لایکا با تأسیس مرکز توسعه و تحقیقات

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، این دو کمپانی که هفت ماه پیش همکاری مشترک خود را در زمینه مهندسی نوری دوربین‌های دوگانه P9 آغاز کردند، اکنون یک آزمایشگاه تحقیق و توسعه و مرکز خلاقیت با نام آزمایشگاه خلاقیت Max Berek راه‌اندازی کردند.

آزمایشگاه جدید در هدکوارتر لایکا در وتزلر آلمان واقع خواهد بود و در زمینه توسعه سیستم‌های اپتیکال، فناوری‌های کیفیت تصویربرداری و نرم‌افزارهای موبایل و عکاسی فعالیت خواهد کرد. هم‌چنین تصویربرداری محاسباتی، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی از دیگر فعالیت‌های اصلی این آزمایشگاه تحقیقاتی خواهد بود. علاوه بر این، هواوی و لایکا قصد دارند برای منابع تحقیقاتی خود با دانشگاه‌های آلمانی و بین‌المللی و موسسات تحقیقاتی همکاری کنند.

بر اساس این گزارش، ایده آزمایشگاه نتیجه حمایت دکتر «اندرس کافمن»، اکثریت سهام‌داران، رییس و مشاوره اعضای هیات مدیره لایکا و «رن زنگفی» مدیر اجرایی هواوی بوده است.

 

 

دکتر آندرس کافمن در این باره می‌گوید: با تاسیس این آزمایشگاه؛ هواوی و لایکا محدوده روابط استراتژیک موفق خود را ادامه خواهند داد و پایه‌گذار تحقیق و توسعه فناوری‌های جدید در زمینه تصویربرداری خواهند بود.

همچنین Ren Zhengfei، مدیر اجرایی هواوی با اشاره به این‌که 90 درصد تبادل اطلاعات در آینده تصویر و ویدیو خواهد بود می‌گوید: آزمایشگاه مکس برک، پتانسیل‌های بالقوه همکاری ما با لایکا را بالفعل خواهد کرد  و در نتیجه ما پیشرفته‌ترین خلاقیت در زمینه دوربین گوشی‌های هوشمند بازار را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان خواهیم آورد.

به گفته مارکوس لیمبرگر، مدیر عملیاتی لایکا و مدیر آزمایشگاه خلاقیت Max Berek، هواوی و لایکا در کنار قدرت بالای خلاقیت و سالها تجربه تحقیقاتی، استاندارد کیفیت بالایی را با یکدیگر به اشتراک خواهند گذاشت.

گفتنی است، این مرکز توسعه و تحقیقات به یاد مکس برک (1949-1886) پیشگام در زمینه میکروسکوپ و خالق اولین لنز لایکا که بیش از 20 لنز افسانه‌ای 35 میلی‌متری دوربین را اختراع کرد راه‌اندازی شده است.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

35602