۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

#سیگیت باریک‌ترین #هارد پرظرفیت دنیا را معرفی کرد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از لیک، شرکت مشهور Seagate با معرفی دو هارد جدید از سری BarraCuda همه را غافل‌گیر کرد. با توجه به استقبال زیاد از هاردهای SSD و استفاده روزافزون از این سخت‌افزار توسط شرکت‌های بزرگ تولید کننده لپ‌تاپ این‌طور تصور می‌شد که باید با هاردهای قدیمی که می‌شناختیم وداع کنیم. اما سیگیت برنامه‌های دیگری در سر دارد.

یکی از دو هاردی که توسط این شرکت معرفی شد بالاترین میزان حافظه را در بین تمام هارد دیسک‌های 2.5 اینچی که تاکنون ساخته شده در اختیار دارد. 

هارد مدل باراکودا ST5000 که پیش از این با حجم ۴ ترابایت تولید می‌شد در مدل جدید با ظرفیت ۵ ترابایت تولید می‌شود و قیمت آن هم معادل 85 دلار است.

علاوه بر این؛ سیگیت در یک بیانیه خبری اعلام کرد که در نمایشگاه CES 2017 که در شهر لاس‌وگاس آمریکا برگزار می‌شود این هارد در دو نسخه 3 و 4 ترابایت نیز معرفی می‌شود.

 


این هاردها از 128MB کش بهره می‌برند و سرعت خواندن آن‌ها نیز 5400 دور در دقیقه است. میزان برقی که استفاده می‌کنند نیز در شرایط کاری برابر با 2.1 وات و در حالت استندبای 1.1 وات است.

قطر این هاردها 15 میلی‌متر است که ممکن است برای برخی لپ‌تاپ‌ها مناسب باشد اما قطعا بسیاری از لپ‌تاپ‌هایی که در بازار وجود دارد امکان استفاده از این هارد را نخواهند داشت.

اما سیگیت برای حل این مسئله نیز بی‌کار ننشسته و اعلام کرده که قطر هاردهای سری جدید باراکودا حدود 7 میلی‌متر کمتر می‌شود تا برای لپ‌تاپ‌ها نیز قابل استفاده باشد اما در این بین یک نکته منفی وجود دارد و آن‌هم این‌که ظرفیت آن‌ها حداکثر 2 ترابایت خواهد بود. 

به‌گفته شرکت سیگیت یکی از فاکتورهای رقابتی هاردهای جدید آن‌ها قیمت نهایی محصول است که در مقایسه با مدل‌های مشابه به‌ویژه هاردهای سامسونگ از قیمت بسیار پایین‌تری برخوردار است. 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

79064