۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۸ مهر

درآمد ۶۰۰ میلیون دلاری پوکمون در عرض سه‌ ماه

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از گیم اسپات، شاید تا چند ماه پیش کمتر کسی فکر می‌کرد یک بازی موبایلی با استفاده از فناوری واقعیت افزوده به چنان محوبیت و موفقیتی دست پیدا کند که تبدیل به پول‌سازترین اپ موبایلی تاریخ شود.

طبق آخرین گزارش‌های ارائه شده این اپ توانسته به درآمدی بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار دست پیدا کند البته در کنار این مسئله؛ حوادث مختلفی از گوشه و کنار دنیا مخابره شده؛ حتی خبرهایی درباره کشته شدن کسانی که مشغول انجام بازی بودند و چنان در محیط آن غوطه‌ور شده بودند که از دنیای پیرامون خود منفک شده و در نهایت جانشان را بر سر این بازی گذاشتند.

پلتفرم این بازی راحت و ساده است اما ایجاد انگیزه و وسوسه در کابران برای به‌دست آوردن امتیازات بیشتر موجب شد تا هر روز شاهد افزایش کاربران پوکمون‌گو باشیم.

این اپلیکیشن نتیجه همکاری مشترک Niantic و نینتندو است؛ همکاری که باعث شکل گرفتن یکی از موفق‌ترین اپ‌ها در تاریخ فناوری شد و باعث شد تا ارزش سهام شرکت نینتندو به‌شدت افزایش پیدا کند. اما نکته جالب در خصوص درآمد کسب شده مدت زمان آن است. مبلغ ۶۰۰ میلیون دلار درآمد تنها در 90 روز حاصل شد یعنی سه ماه در حالی‌که بازی محبوب Clash of Clans در زمانی حدود 500 روز موفق شد به این رقم دست پیدا کند.

هرچند که تب و تاب این بازی در طی هفته‌های اخیر افت کرده و کمتر شاهد التهاب روزهای آغازین این بازی هستیم اما هنوز هم کاربران زیادی از انجام این بازی لذت می‌برند. باید دید درآمد این دو شرکت از انتشار این اپ موبایلی باز هم فراتر از این رقم خواهد رفت؟

 

نظرات : 0

ثبت نظر

54387