۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۸ مهر

گوگل: امنیت پلتفرم اندروید کم از پلتفرم iOS ندارد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از انگجت، آدریان لودویگ، طی کنفراسی تحت عنوان O'Reilly Security  در شهر منهتن آمریکا در این خصوص گفت: اهمیت منبع باز بودن سیستم عامل اندروید در دراز مدت باعث می‌شود تا عملکرد آن بهبود پیدا کند و ارتقاء یابد.

وی در ادامه گفت: امنیت دستگاه‌های اندرویدی در حال حاضر همانند دستگاه‌های iOS است.

وی هم‌چنین گفت: گوشی‌های پیکسل گوگل که به‌تازگی معرفی شدند از نظر امنیتی مشابه گوشی‌های آیفون هستند و به‌زودی، شاهد ارتقای قابلیت‌ها و هم‌چنین ضریب امنیتی پلتفرم اندروید خواهیم بود.

لودویگ گفت: اگرچه همواره گزارش‌های زیادی مبنی بر تهدیدهای اندرویدی منتشر می‌شود، اما خوشبختانه گزارش‌‌هایی که در خصوص آلوده شدن این دستگاه‌ها در نقاط مختلف جهان منتشر می‌شود بسیار کم و به‌ندرت بوده است.

او علاوه بر این به امنیت بالای دستگاه‌های اندرویدی اشاره کرد و گفت: این‌که هکرها بتوانند طیف گسترده‌ای از کاربران را به‌طور همزمان مورد هدف قرار دهند امری غیرممکن است.

در این کنفرانس درباره یکی از جدیدترین دستاوردهای امنیتی گوگل به‌نام Safety.net صحبت شد. به‌کمک این روش می‌توان حدود 400 میلیون دستگاه را به‌صورت خودکار و در طول روز اسکن کرد. علاوه بر این، محصول جدید گوگل بیشتر از 6 میلیارد اپلیکیشن اندرویدی را در طول روز به‌منظور یافتن تهدیدهای بدافزاری مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

76547