۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۸ مهر

افزایش ظرفیت تولید کارت ملی هوشمند در کشور

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید ثبت احوال آذربایجان شرقی گفت: طرح بومی سازی سخت افزاری و نرم افزاری تولید کارت ملی هوشنمد در دستور کار این سازمان است و تلاش می شود میزان تولید این کارتها از ماه آینده 2 برابر شود.
وی افزود: در این راستا دستگاه های جدید خریداری شده و در اختیار ادارات کل ثبت احوال قرار گرفته است تا سرعت تولید کارتها افزایش یابد.
حمید درخشان نیا با اشاره به برنامه سازمان ثبت احوال برای اتمام صدور کارتهای ملی هوشمند باید تا سال 97 ،گفت: تاکنون حدود 12 میلیون نفر جمعیت بالای 15 سال ایران کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند.
رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: کارت های هوشمند باعث می شوند تا خدمات دهی به مردم تسریع و تسهیل شود و این کارت ها در تجارت الکترونیک نیز نقش مهمی دارند.
درخشان نیا صدور کارت های هوشمند را گام بزرگی در الکترونیکی شدن دولت دانست و افزود: امروزه ثبت احوال از حالت سنتی خارج شده است و ماموریتی که دارد بسیار کلیدی است چون در تحقق دولت الکترونیک نقش اساسی دارد.
شبستری معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی هم ویژگی متمایز اداره ثبت احوال را در مقایسه با ادارات دیگر ارائه خدمت برای همه مردم استان عنوان کرد و گفت: آمار مهم اجتماعی نظیر ازدواج و طلاق و تولد و فوت توسط ادارات ثبت احوال جمع آوری می شود و هرقدر این آمار دقیق و درست باشد به تصمیم گیریها و برنامه ریزیهای دقیق مسئولان کمک میکند.
در این مراسم احد جودی به عنوان مدیر کل جدید ثبت احوال آذربایجان شرقی معرفی و از زحمات 5 ساله علی جعفری آذر قدردانی شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

16977