۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۸ مهر

اجرای موفق نمونه اولیه شبکه 5G توسط سامسونگ

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از انگجت، این شرکت با همکاری چاینا موبایل از ماه ژوئن سال جاری میلادی در حال کار و آزمایش بر روی این شبکه فوق سریع است. اولین نمونه پیاده‌سازی شده در پکن چین اجرا شد.

برای این منظور دو فناوری مهم مورد استفاده قرار گرفت: Spatial Modulation که در آن؛ نرخ انتقال داده بدون نیاز به گسترش پهنای باند افزایش می‌یابد و Filter Band Multicarrier که روشی جدید برای تفکیک سیگنال‌های مخابراتی به چندین کانال از همان طیف فرکانس است.

این دو فناوری روی فرکانس 3.5GHz مورد آزمایش قرار گرفتند که از این حیث به شبکه LTE نزدیک است.

اما یک نکته وجود دارد. وقتی فرکانس بالا می‌رود نباید انتظار داشت که شبکه پوشش خوبی داشته باشد. در واقع؛ از فرکانس بالا به‌عنوان اصلی‌ترین مشکل فناوری 5G یاد می‌شود چون در مناطقی که زیرساخت مناسبی ندارند و امکاناتشان ضعیف است؛ نمی‌توان از آن استفاده کرد.

حالا سامسونگ در تلاش است تا به‌کمک این فناوری و با پیاده‌سازی درست آن؛ نرخ داده‌هایی را که می‌توان بدون کوچک‌ترین مشکلی انتقال داد؛ مشخص کند.

یکی از مدیران ارشد سامسونگ در این خصوص می‌گوید: ما باید همکاری‌های بیشتری با دولت چین و اپراتورهای فعال در این کشور داشته باشیم تا خیلی سریع‌تر به مرحله تجاری‌سازی نسل 5 اینترنت دست پیدا کنیم.

این شرکت در تلاش هست تا با سرعت بیشتری این فناوری را توسعه دهد تا بتواند از آن برای بازی‌های المپیک زمستانی سال 2018 که در پیونگ چانگ چین برگزار می‌شود؛ استفاده کند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

50254