۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۸ مهر

رکوردشکنی 17 میلیارد دلاری علی‌بابا در 24 ساعت

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از چاینا اکونومیک، هر ساله روز 11 نوامبر برابر با 21 آبان در کشور چین روز مجردها نامیده می‌شود و جشنواره فروش در این روز برگزار می‌شود.

این سایت موف شد در دو ساعت اول از این روز 7.2 میلیارد دلار فروش داشته باشد. فقط پنج دقیقه از این جشنواره گذشته بود که علی‌بابا به‌رقم یک میلیارد دلار رسید. این حجم تراکنش در سال 2015 در 8 دقیقه انجام شد.

طبق آمار منتشر شده؛ ارزش خریدهای انجام شده از طریق دستگاه‌های موبایل از مرز 14.6 میلیارد دلار عبور کرد. این رقم مربوط به 657 میلیون خرید بود که 82.07 درصد کل خریدهای انجام شده در این روز را تشکیل میدهد. سال گذشته دستگاه‌های موبایلی با ثبت 467 میلیون خرید، توانستند 9.8 میلیارد دلار از کل خریدهای انجام شده در روز مجردها را به‌نام خود ثبت کنند.

مدیرعامل علی بابا در خصوص کاهش میزان رشد فروش در مقایسه با سال گذشته گفت:

تمرکز ما بر روی فرصت‌هایی است که هم‌چنان در بازار تجارت الکترونیک چین وجود دارد. با نگاهی دقیق به این وضعیت؛ متوجه می‌شوید که فروش آنلاین فقط 10 درصد خرده‌فروشی در چین را به خود اختصاص می‌دهد. اما از طرف دیگر؛ خرده‌فروشی‌های این کشور در تلاش هستند تا با دنیای دیجیتال یک ارتباط قوی برقرار کنند. برای رسیدن به موفقیت باید فروش آنلاین و فروش حضوری کنار هم قرار داشته باشند.

این سایت اینترنتی پیش از شروع جشنواره همکاری خود با 80 هزار فروشگاه فیزیکی را آغاز کرد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

59887