۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۸ مهر

واکنش زاکربرگ به تأثیر فیسبوک بر نتیجه انتخابات آمریکا

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از انگجت، حواشی این مسئله به‌قدری است که حتی رئیس جمهور آمریکا نیز در خصوص آن واکنش نشان داد. وی در تازه‌ترین سخن‌رانی خود به نقش شبکه‌های اجتماعی در ترویج تبلیغات سیاسی اشاره کرد و گفت که برخی از افراد از ظرفیت‌های این شبکه‌ها سوءاستفاده کرده و در جهت منافع خود بهره می‌گیرند.

اما مارک زاکربرگ رئیس فیسبوک ساکت ننشسته و بعد از آن‌که ترامپ از شبکه‌های توییتر و فیسبوک به‌عنوان یکی از عوامل مهم در انتخاب‌اش یاد کرد؛ گفت: اخبار جعلی تنها بخش کوچکی از محتوای این شبکه اجتماعی را به‌خود اختصاص می دهند و نمی‌توان باور کرد که شبکه‌های اجتماعی نتیجه انتخابات را تعیین کرده باشند.

هم‌چنین وی مجددا به این خبر واکنش نشان داد و قویا تأکید کرد که بیشتر از 99 درصد محتوایی که در این شبکه اجتماعی منتشر می‌شود صحیح و قابل اطمینان است.

ولی باز هم این اظهارنظر نتوانسته تا جلوی این شایعات را بگیرد و به‌همین دلیل زاکربرگ دوباره در یک پست خبری اعلام کرد که ما نمی‌خواهیم خودمان قاضی باشیم و در خصوص این مسئله، رأی صادر کنیم بلکه به نظر جامعه رجوع می‌کنیم.

 وی می‌افزاید: فقط بخش ناچیزی از اطلاعات غلط در میان محتوای این شبکه اجتماعی مشاهده می‌شود و برای مقابله با این اخبار جعلی، اقدامات گسترده‌ای در دستور کار این شرکت است.

 از جمله این برنامه‌ها می‌توان به حذف درآمد تبلیغاتی از سایت‌های منتشر کننده اخبار جعلی اشاره کرد. هم‌چنین قرار است روش‌های آسان‌تری برای گزارش اخبار جعلی اتخاذ شود.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

41537