۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۸ مهر

نوآوری جدید اپل به حفظ محیط زیست کمک می‌کند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از فون آرنا، وقتی صحبت از نوآوری می‌شود شرکت اپل جزء سردمداران آن به‌شمار می‌رود. سال آینده میلادی دهمین سالگرد تولید گوشی آیفون است و از چند ماه پیش همه درباره مشخصات گوشی آینده این شرکت صحبت می‌کنند.

اما در چند روز گذشته؛ اپل یک پتنت جدید را به‌نام خود ثبت کرده که در آن یک حسگر محیط زیستی در بخش بلندگوی اسمارت‌فون قرار داده می‌شود. بخشی از این سنسور در مجاورت محیط قرار می‌گیرد و قادر است از مواد موجود نمونه‌گیری کند و از طرفی به دلیل قرار گرفتن در داخل گوشی از محافظت لازم برخوردار است.

در بخش بلندگو یک دیافراگم قرار می گیرد و از آن برای جذب، دریافت و خروج نمونه‌هایی مانند آب و هوا  استفاده می‌کند.

علاوه بر این؛ اپل به مجموعه‌ای از اجزا که می‌توانند در این سنسور مورد استفاده قرار گیرند اشاره کرده است. از جمله مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد سنسورهای اکسیژن؛ مواد بیولوژیکی؛ حرارتی؛ دی‌اکسید کرین و منواکسید کربن؛ اوزون؛ رطوبت؛ گازهای مختلف و بسیاری موارد دیگر هستند.

به‌نظر می‌رسد دستگاه‌های دارنده این سنسور اطلاعات را از آن دریافت کرده و پس از پردازش آنها نوتیفیکیشن‌هایی را در اختیار کاربر قرار دهند. به‌عنوان مثال؛ اگر شخصی با این دستگاه وارد منطقه‌ای شود که از غلظت بالایی از گازهای خطرناک برخوردار است؛ این دستگاه می‌تواند زنگ هشداری را فعال کند که در نهایت به نجات جان وی کمک می‌کند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

18042