۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۸ مهر

برنامه‌های جدید فیسبوک برای مقابله با اخبار دروغین

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از انگجت، تمام این مشکلات از زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیش آمد و خیلی از کاربران فضای وب و هم‌چنین مردم آمریکا بر این عقیده هستند که انتشار اخبار کذب و جعلی در شبکه‌های اجتماعی از قبیل فیسبوک و توییتر؛ نقش تعیین‌کننده‌ای را در پیروزی دونالد ترامپ داشته است.

حتی خود ترامپ در یک مصاحبه مطبوعاتی عنوان کرد که بیشترین بهره را از ظرفیت‌های فیسبوک برده است. 

اما مارک زاکربرگ به این سخنان واکنش نشان داده و صراحتا اعلام کرده که اقدامات جدیدی در این خصوص در این شبکه اجتماعی در حال انجام است که از آن جمله می‌توان به حذف درآمدهای تبلیغاتی برای مبارزه با پدیده انتشار اخبار جعلی یاد کرد.

در همین رابطه مهندسان این شرکت طرح جدیدی تحت عنوان «دست‌چین کردن مطالب نشریات» را در دستور کار قرار داده‌اند.

بر اساس این ویژگی که "Collections" نامیده می‌شود؛ خبرها و محتویات نشریات و رسانه‌هایی که توسط فیسبوک انتخاب شده‌اند، جمع‌آوری می‌شوند.

در طی چند هفته اخیر؛ فیسبوک از شرکت‌های فعال در حوزه رسانه و سرگرمی خواسته تا محتویات ویژه‌ای را برای این بخش جدید تولید کنند. به‌گفته برخی از این شرکت‌ها؛ محتواهایی که توسط آن‌ها تولید می‌شود به‌طور مستقیم در بخش نیوزفید کاربران به نمایش در می‌آید.

هنوز معلوم نیست که در بخش Collections فیسبوک تبلیغات هم اضافه می‌شوند یا نه. هم‌چنین خبری در مورد این‌که از چه زمانی کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند منتشر نشده است.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

59029