۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۸ مهر

مدیرعامل مخابرات ایران: اصول کلی ره نگاشت محور بودجه عملیاتی سال۹۶

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، دکتر سراییان مدیر عامل شرکت در این نشست که امروز سه شنبه 23 آذرماه برگزار شد، تصریح کرد: "امروز یکی از نقاط عطف ره نگاشت پنج ساله و آغاز برنامه بودجه ریزی عملیاتی است."

وی افزود: "امروز نقطه آغاز تدوین برش زمانی سال دوم ره نگاشت پنج ساله است و باید بر اساس این برنامه تکالیف و اقدامات همه همکاران در ستاد و مناطق مشخص شود و به سرعت وارد فاز اجرایی شویم."

دکتر سراییان در ادامه اظهار داشت: "برای پیاده سازی هر برنامه باید ابتدا مبانی آن را بدانیم و با تدوین هر استراتژی نگاه از آینده به حال را برخلاف دیدگاه سنتی که از گذشته به حال است درنظر بگیریم."

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به دو تفاوت عمده بودجه عملیاتی سال ۹۶ نسبت به دوره های پیش گفت: "محور برنامه و بودجه سال۹۶، همان اصول کلی است که در ره نگاشت آمده و رویکرد تدوین بودجه، منبعث از ره نگاشتی است که از آینده آمده است. تفاوت دیگر این برنامه، عملیاتی بودن آن است. یعنی استفاده از هر ریال در هر بخش باید تابعی از یک برنامه باشد و هدفی را محقق کند.

دکتر سراییان در ادامه اظهار داشت: "برای اجرای برنامه نیازمند یک سند بالادست مالی هستیم که به عنوان یک طرح تجاری (Business Plan) در رسیدن به هدف، ما را هدایت کند."

وی افزود: "در تدوین برنامه باید به این نکته دقت کنیم که چه کارهایی را نباید انجام داد. امور روزمره و جاری ما را از اولویت ها و تمرکز بر ۸۰ درصد استراتژی دور نکند. پراکندگی ، آفت استراتژی است چون اساسأ مفهوم استراتژی، عدم تمرکز است."

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در ادامه به سرفصل های اصلی و سیاست کلی برنامه و بودجه سال۹۶  اشاره کرد و گفت:  "یکپارچگی سازماندهی و حاکمیت شرکتی ، پیاده سازی راهبردهای IT و شبکه ،حرکت به سمت شبکه تمام  IP ، امنیت شبکه و فناوری اطلاعات، ارایه باندل های مالتی سرویس، غنی سازی ارتباطات، تدوین مدل های جدید کسب و کار، بسترسازی شراکت تجاری و سبد فناوری در بخش دسترسی از اصلی ترین سرفصل های سیاست کلی بودجه ۹۶ است که باید طبق آن اقدامات و منابع، شناسایی و برای تدوین بودجه درنظر گرفته شود."

دکتر سراییان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نظام مدیریت عملکرد گفت: "این برنامه در دو سطح ستادی و مناطق اعمال می شود که در پنج شاخص رشد درآمد، تجربه مشتری، میزان بهره برداری از دارایی های انسانی و سرمایه ای، پروژه های توسعه ای و بهره وری عملیاتی قابل بررسی است."

وی افزود: "نیمی از ارزیابی تمام افراد شرکت، از عملکرد کل شرکت نشأت می گیرد. علاوه براین درآمد شرکت، شاخص ارزیابی تمام کارکنان شرکت است."

 دکتر سراییان در پایان از تمام مدیران خواست تا بهمن ماه و قبل از زمان ارایه بودجه به بورس، این برنامه را تدوین و ارایه کنند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

89284