۱۴۰۳ دوشنبه ۱۶ مهر

افتتاح 19پروژهICTدر استان کرمان/ ۲۰۴۴روستای استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، بعد از ظهر پنجشنبه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار کرمان و جمعی از مسئولین، 19 پروژه در حوزه ICT با اعتبار بالغ بر 2045.82 میلیارد ریال در استان کرمان، افتتاح کردند.
پروژه تامین اینترنت پرسرعت نسل چهارم همزمان به 2044 روستای استان کرمان با اعتبار 245.280 میلیارد ریال به بهره برداری رسید که این زیرساخت توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شده است که از این تعدلد روستا 288 روستا به توابع جیرفت و عنبر آباد اختصاص دارد.
همچنین با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار کرمان پروژه افزایش پهنای باند دسترسی دیتای استان به میزان 20 گیگابایت در ثانیه افتتاح شد.

از سوی دیگر، ظرفیت توسعه شبکه اتصال ابتدای دولت تدبیر و امید 28 گیگابایت بر ثانیه بوده و این میزان در شهریور به 300 گیگابایت افزایش یافته است
همچنین ظرفیت شبکه دیتای استان از 19 گیگابایت در ثانیه طی دولت تدبیر و امید به 170 گیگابایت بر ثانیه رسیده است.
بر اساس این گزارش، شبکه فیبر نوری نیز از 3 هزار و 500 کیلومتر در استان کرمان به 4 هزار و 200 کیلومتر افزایش یافته است.

وزیر ارتباطات مطرح کرد: اعتبار 2045 میلیارد ریالی برای پروژه های افتتاحی در استان کرمان

دکتر واعظی در پایان سفر خود به استان کرمان و در شهرستان جیرفت در جمع خبرنگاران با اشاره به شرکت در جلسه بخش خصوصی و مسوولان استان کرمان ، گفت : در این جلسه درباره چگونگی توسعه این منطقه و زیرساخت های آن وهمچنین تولید محصولات کشاورزی بحث و تبادل نظر شد و به نتایج خوبی رسیدیم و مقررشد جمع بندی جلسه امروز را در آینده دنبال کنیم .
وی افزود : مطالباتی هم از طرف نماینده مردم منطقه و همچنین مسوولین استانی برای ارایه اینترنت و تلفن به برخی از روستاها و مناطق وجود داشت که مقرر شد روستا هایی که دارای برق هستند در اولویت قرار گیرند و روستاهای فاقد برق نیز با هماهنگی با اداره برق این مناطق به اینترنت و تلفن مجهز شوند  .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اعتبار 2045 میلیارد ریالی برای پروژه های افتتاحی در استان کرمان اشاره کرد و گفت : این اعتبار در پروژه های کابل فیبر نوری بین شهری ، نسل 3 و 4 تلفن همراه و شبکه انتقال و شبکه پهنای باند استان هزینه شده است که گشایش بسیار خوبی برای زیرساخت ها و دسترسی استان کرمان بوجود آمده است .
وی تاکید کرد : با توانایی که استان کرمان با نیروی انسانی مستعد و وجود دانشگاه ها و مراکز علم و فناوری و بامدیریت استانداردارد ، برنامه داریم این کسب و کارهای الکترونیکی را در این استان رونق دهیم.
دکتر واعظی به امضای 76 پروژه درقالب طرح تکاپو در اواخر سال 95 در این استان اشاره کرد و اظهار داشت: با این زیرساخت های بوجود آمده در استان و پروژه های در دست اقدام ، امیدواریم بتوانیم، سهمی که برای اشتغال در این استان در حوزه کسب و کارهای الکترونیکی در نظر گرفته شده است را محقق کنیم.

 

منبع: مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

نظرات : 0

ثبت نظر

85654