۱۴۰۳ دوشنبه ۱۶ مهر

نباید هزینه اینترنت در سبد خانوار سنگین باشد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، دکتر محمود واعظی در مراسم افتتاح پروژه های  ایرانسل با اشاره اینکه پروژه های انجام شده در ایرانسل مورد نیاز کشور  و مورد توجه بوده است ، گفت :  اگر به همین صورت به فعالیت در بخش ICT  کشور ادامه دهیم ، عقب افتادگی این بخش در چهار سال گذشته را جبران می کنیم.
دکتر واعظی پروژه شبکه ملی  اطلاعاترا مهمترین پروژه دولت یازدهم عنوان کرد و اظهار داشت : وزارت ارتباطات و دولت همه توان خود را برای راه اندازی این شبکه گذاشت و در ادامه کار بدلیل عظمت این پروژه متوجه شدیم بدون بخش خصوصی نمی توانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم. 
وی با تاکید به اینکه دولت و بخش خصوصی و دانشگاه ها باید در کنار هم کار کنند ، افزود : تمام کارهای انجام شده در این حوزه با حضور این سه بخش انجام شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد : دنیا در حال تغییر است و اگر می خواهیم از تکنولوژی های روز دنیا عقب نمانیم باید این الگوی همکاری بین دولت ، بخش خصوصی و دانشگاه را در بخش های مختلف کشور هم اجرا کنیم.
وی با اشاره به افتتاح از 23 پروژه ایرانسل در این مراسم گفت : این پروژه ها هر کدام مشکلی را در کشور حل می کند و در ضمن با ایجاد کسب و کارها های جدید،  اشتغال ایجاد می کند .
دکتر واعظی با اشاره به افزایش های چند ده برابری در تمام شاخص های ارایه خدمات در شرکت ایرانسل ، خاطر نشان کرد : این آمار نشان از این دارد که مردم تشنه این خدمات بودند و ایرانسل هم توانسته این سرویس ها و خدمات مورد نیاز مردم را ارایه کند.
وی تاکید کرد : با این حجم دیتایی که مشترکین از ایرانسل استفاده می کنند،  ایرانسل به بزرگترین مصرف کننده دیتای کشور تبدیل شده است .
وزیر ارتباطات به وجود رقابت در این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت :  اگر اپراتوری تصور کند وضعیت خوبی دارد ، آن روز مرگ اپراتور است و باید همیشه طرح های جدید و نو آورانه ارایه کنند.
وی در همین راستا ارتباط ایرانسل با دانشگاه را خوب توصیف کرد و خواستار ادامه این ارتباط توسط ایرانسل شد. 
دکتر واعظی شرکت ایرانسل را یکی از شرکت هایی عنوان کرد که در دوران تحریم و بعد از آن توانسته شریک خارجی داشته باشد و موفق شود که  این الگو در صنایع و بخش های دیگر هم باید توسعه داشته باشد.
  این مقام  مسوول یادآور شد: اگر قرار است سالی 950 شغل بر اساس برنامه ششم توسعه ایجاد کنیم؛  باید سرمایه گذاری خارجی در کشور انجام شود.
وی افزود : امروز خدمات اینترنت اشیا ، هوش مصنوعی ، 5G و بیگ دیتاها در خدمت توسعه صنعت قرار گرفته و بستر انقلاب چهارم توسعه در این بخش است و جایگاه ما بگونه ای است که باید به توسعه صنعت هم توجه کنیم و با این زیر ساخت، جهشی در صنعت کشور داشته باشیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود  اظهار کرد: در شهرها در زمینه ارتباطات امکانات خوبی داریم اما در مناطق کمتر برخوردار، روستاها و مناطق مرزی کمبود داریم و برای افزایش این امکانات در مناطق کمتر برخوردار سالانه 300 میلیارد تومان هزینه می کنیم و به دنبال فراهم کردن  خدمات مختلف به روستاها هستیم.

وی تصریح : البته در کنار ارایه اینترنت در روستاها باید خدمات الکترونیکی نیز در این بستر ارایه شود در غیر این صورت اینترنت باعث سرگرمی بدون توسعه یافتگی روستاییان می شود.

دکتر واعظی به مدیران شرکت ایرانسل توصیه کرد که به عنوان زکات کار خود برای بهتر شدن امکانات ارتباطی در روستاها و مناطق کمتر برخوردار  نیز تلاش کنند.

 وی از مدیران ایرانسل خواست با طراحی بسته های ترکیبی ، تعرفه های خود را کاهش دهند  تا مردم راحتتر  از موبایل و اینترنت استفاده کنند و هزینه اینترنت در سبد خانوار سنگین نباشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات محصولات تولید داخل در این حوزه را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود :  لازم است با استفاده از محصولات ایرانی نهضت تولید محصولات داخلی راه بیاندازیم.
 

 


نظرات : 0

ثبت نظر

45056