۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

سالانه ۹۰هزار شغل با آموزش رایگان فناوری اطلاعات ایجاد می‌شود

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS ، وحید یزدانیان رئیس دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات در یک نشست خبری از آغاز طرحی برای ایجاد 90 هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT در سال خبر داد و اظهار داشت: این طرح به صورت آزمایشی از استان کردستان آغاز شده است. 

وی گفت:‌ این طرح با هدف توسعه کاربردهای فناوری اطلاعات طبق الگوی سازمان ملل متحد ایجاد شده است و هزینه این دوره‌ها برای شرکت کنندگان رایگان است. 

به گفته وی، نبود نیروی متخصص در حوزه IT یکی از مشکلات اساسی بخش خصوصی است که در این دوره ها نیروهای ماهر استخراج می‌شوند. 

یزدانیان افزود: وزیر ارتباطات در حکمی توسعه زیرساخت‌های مهارتی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را به دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات سپرده است که میزان و نوع نیاز بخش خصوصی هر استان به مهارت احصا می شود و دوره های مهارت آموزی توسط دانشکده براساس این نیازها برگزار خواهد شد.

رئیس دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی ریاست جمهوری و سندیکای مخابرات اجرا می‌شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

45804