۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

استراتژی ابهام

در دیدگاه برخی مسئولان اگر فیلتر برخی از برنامه ها را بردارند می شود فیلتر تلگرام را رفع و رجوع یا فراموش کرد.

آن هم فیلتر برنامه هایی از جنس ها و ماهیت های مختلف که کاربرد آن ها ربط چندانی به هم ندارد فقط اسم همه شان این روزها شبکه اجتماعی است.

چند تن از مسئولان ارتباطی، دست به امضایی زدند تا طی درخواستی، دیگر مسئولانی که دستی بر آتش فیلترینگ و رفع آن دارند به این موضوع رسیدگی کنند و نه اینکه فیلتر تلگرام را بردارند بلکه اگر می شود فیلتر را برای برنامه های جایگزین رفع کنند!

برنامه هایی با عناوین توئیتر و .... ماجرای شیرین و جذاب فیلترینگ خیلی نزد مسئولان رونق یافته است. آنچنان که اصلا کاری به مردم و خواسته آنان ندارند.

اینکه بسیاری از مردم کسب و کارشان وابسته به تلگرام بود و پیام رسان های داخلی نمی توانند این موضوع را جبران کنند را نمی شود با موضوع رفع فیلتر مثلا توئیتر به فراموشی سپرد.

آیا مردم باید در یخچال ظرف بشویند یا لباس؟ یا شاید مردم باید مهمانشان را ببرند در بالکن پذیرایی کنند؟

اصلا چطور است که مردم نه ظرف بشویند، نه لباس و نه از مهمانی پذیرایی کنند؟!

این طور شاید مسئولان به راحتی بتوانند امور را کنترل کنند. حواسشان به امنیت خانه باشد تا کسی جابجا نشود یا آب نخورد که دیگر نیازی به واپسین هم نداشته باشد!

جالب است که با این روزنه امید که ربطی به موضوع تلگرام هم ندارد برخورد قضاگونه می شود.

خلاصه این برخوردها و سلیقه ها و مراقبت ها از مردم که تب آن ها را بیشتر کرده و حالشان را بدتر همچنان ادامه دارد و با وجود پیشرفت علم و توسعه مبانی آن هیچ دکتر مسئولی نمی داند یا نمی تواند دارویی مناسب برای این درد و بیماری حاکم بر فضای مجازی کشور و کاربران آن تجویز کرده و به مداوا اقدام کند.

البته نمی توان باور کرد که مسئولان امر صرفا به دنبال راهکار برای حل این چالش ها از مردم هستند بلکه می توان متصور بود که ظاهرا آن ها سرگرم اجرای استراتژی خاص بر پایه منافع یا برنامه ای مبهم هستند.

 

 

محمد فواد رحمان سرشت

مدیر مسئول شبکه خبری ICTPRESS 

منبع: روزنامه ثروت

نظرات : 0

ثبت نظر

58057