۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

بر فراز جهان

دیگر فرقی ندارد کجای این جهان هستیم و ساعت چند است! بیداریم یا نیمه های شب است و در خواب. رسانه ای مانند ایمیل بیدار است. شبکه های اجتماعی به کارشان مشغولند.

جهان امروز شاهد گسترده ترین نوع ارتباطات است. این جهان متاثر از ارتباطات توسعه یافته کنونی به خوبی گویای نقش بی بدیل و مهم شبکه های ارتباطاتی، اجتماعی و پیام رسان است که بی محدودیت از خواسته، به لحظه ای شتاب در اطلاع رسانی، منتج به مخابره ای گسترده از یک رخداد در سراسر جهان است.

دیگر جهان به معنای قدیمی آن که مرزهای جغرافیایی، صرفا تعیین کننده ارتباط میان کشورها و مردمان بودند، معنای اصلی ندارد. این ارتباطات است که تعیین می کند در جهان هستیم و از همه چیز مطلعیم.

در این میان کاربرد شبکه های مختلف را ببینید! هر کانال ارتباطی برای خودش کاربرد و توسعه ای دارد.

ایرانی یا خارجی، این دایره کاربرد و زیربنای ارتباطی است که تعیین کننده قدرت رسانه ای آن شبکه و برنامه است. هر کدام کارکرد بهتر و خدمات گسترده تری دارند بیشتر طرفدار می یابند و محبوب می شوند.

در خصوص خبرهایی از رخدادها که به نمونه ای از آن اشاره شد، کاربران فضای مجازی لحظه به لحظه به انتقال محتوای خبری در مدل های گوناگون اقدام و هر کدام از این برنامه ها نقشی ایفا کردند.

شاید به واقع کاربرد و تاثیر رسانه ای مانند تلویزیون در مقابل رسانه های الکترونیکی و مجازی بسیار کم شده است. گویا مردم حتی در هنگام خواب هم از وسیله ای مانند موبایل یا ساعت هوشمند خبر میگیرند و خبر مخابره می کنند.

البته این محدود به گجت های یاد شده نیست و هر لحظه وسیله ای جدید به مردم معرفی می شود و کاربردش گسترش می یابد.

با ابزار فناوری نوین، امروز آسوده و به سرعت بر فراز جهان حرکت می کنیم و از رخدادهای مختلف به آنی مطلع می شویم. ای کاش بتوانیم همگام با توسعه این ابزارها و پروازمان بر فراز جهان، آگاه تر شویم و حساب شده عمل کنیم.

 

محمد فواد رحمان سرشت

مدیر مسئول شبکه خبری ICTPRESS 

منبع: روزنامه ثروت

نظرات : 0

ثبت نظر

21886