۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

فناوری های نوین و جام جهانی

فناوری های رباتیک و هوش مصنوعی در بسیاری موارد از جمله رویدادهای جهانی مانند المپیک و جام جهانی کاربردهای متنوعی دارند که موجب هر چه باشکوه تر و جذاب تر برگزار شدن این رویدادها شده اند.

چندی قبل صحبت از کاربرد رباتیک در جا به جا کردن مشعل المپیک بود و امروز صحبت از فناوری های دیگر که در جام جهانی حاضر شده اند تا هیجان آن را بالاتر ببرند.

فناوری های جدید از کمک داور ویدئویی گرفته تا توپ تلستار که در گزارش فوربس به تشریح بیان شده است.

با توسعه دامنه تحقق و نفوذ فناوری ها دیگر نمی توان آن ها را رویا تصور کرد بلکه به واقعیتی انکار ناپذیر در مسیر زندگی و امور مختلف بشر مبدل شده اند.

در عرصه جام جهانی نیز فناوری های متنوع با زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات و برخی فناوری های پیشرفته دیگر، کاربردهای شگرفی دارند که در روند بازی ها و برگزاری تاثیرگذارند.

سال گذشته در همین روزها بود که رساندن توپ به داور مسابقات در فینال جام حذفی پرتغال با پهپاد صورت گرفت.

فناوری پهپاد یا پرندهٔ هدایت‌پذیر از دور که به آن وسیلهٔ هوایی بدون سرنشین نیز می‌گویند و امروزه در بسیاری حوزه ها مانند حمل و نقل، گردشگری، سینما، ورزش و بسیاری امور استراتژیک، کاربردهای ویژه ای دارد.

از طرفی توسعه فناوری اینترنت که به مناسبت رخدادهایی مانند جام جهانی برای ارتباطات میان هواداران و تماشاچیان، تماشای مسابقات برای آنانی که در ورزشگاه حضور ندارند و در اقصی نقاط جهان وابسته به کاربری هایشان در شبکه های مجازی، شرایط متفاوت تر و آسان تری برای پی گیری بازی ها برای شان فراهم کرده است.

این در حالی است که شبکه های اجتماعی و پیام رسان بیش از هر زمان دیگر موضوع جام جهانی را به عنوان یک رخداد جهانی و اجتماعی مورد توجه کاربران قرار داده و میزبانی پیام ها، تصاویر، فیلم ها و کامنت های آنان را می کنند.

کاربری مردم در اینگونه شبکه ها گاهی شبهه برگزاری بازی ها در قاب موبایل را ایجاد می کند.

این برنامه ها و کمپین های رایج در فضای مجازی، میزان هیجان کاربران در مواجهه با جام جهانی را افزایش می دهند، کاربران می دانند علاوه بر تماشای بازی ها و تعقیب تیم های مورد علاقه شان می توانند در مسابقات ویژه نیز شرکت کرده و برنده جایزه شوند.

در مجموع، رفته رفته دامنه استفاده از فناوری های نوین در عرصه های مختلف مانند جام جهانی فوتبال گسترده تر می شود و هر روز با جلوه ای جدید در این راستا مواجه هستیم.

 

محمد فواد رحمان سرشت

مدیر مسئول شبکه خبری ICTPRESS 

منبع: روزنامه ثروت

نظرات : 0

ثبت نظر

12259