۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

تلگرام ها بی تلگرام!

در این سریال، بازیگران اصلی، نقش های مهمی ایفا میکنند که صرفا اصلی هم نیست! گاهی هم بدون اطلاع از بازیگر دیگر، دیالوگ او را افشا می کنند.

آن ها بیش از آنکه به نقش خودشان فکر کنند به نقش دیگر بازیگران می اندیشند و ضمن ایفای نقش خود برای دیگران دردسرهایی را رقم می زنند.

آن ها مدام به نحوه بازی همتایان خود در این سریال ایراد میگیرند و به حاشیه سازی می پردازند.

با کامنت ها و پست های مختلف در شبکه های اجتماعی نوعا داخلی، ضمن ادعای حمایت از تولید داخلی، یک بازیگر نقش اول داخلی را له می کنند.

در این بین فرقی نمیکند که کدام بازیگر نقش اصلی هستند بنابراین ژانر اصلی همان طنز تلخی است که زیرساختی جدی و واقعی دارد و با زندگی تماشاچیان یعنی مردم بازی می کند.

در حقیقت بازیگران این سریال با زندگی مردم بازی می کنند تا بازی در نقش اصلی خودشان!

می دانید نقش اصلی خودشان چیست؟ آن ها ماهیتا مسئولیت های رده بالای حاکمیتی دارند و گزینه های روی میزشان فیلترینگ و مجازات است.

اگر تماشاچی ها بدون اجازه محل نمایش خانگی را ترک کنند بلافاصله با تهدیدی از سوی بازیگران این سریال جنجالی مواجه می شوند.

البته این سریال از آن جهت که جهت گیری بازیگران آن نسبت به موضوع آن، ژانر اصلی و موضع شان نسبت به یکدیگر، تغییرات شگرفی داشته و اتفاقاتی در حال رقم خوردن است که از سوی هیچکدام قابل کنترل نیست و یا ظاهرا، تماشاچی ها اینطور به نظرشان رسیده است.

در هر حال دیگر هاتلگرام یا بهتر بگوییم تلگرام ها ماهیتی جاسوس افزار گونه یافته اند!

این در حالی است که با افزایش قیمت طلا در این روزهای داغ اقتصادی، تلگرام طلایی نیز از قدر و قیمت افتاده و ماهیتش برملا شده است.

بازیگران هشدار می دهند که هیچ تلگرامی امن نیست حتی اگر از طلا باشد.

دیگر هیچ کدام از بازیگران به دیگری هم اعتماد کافی ندارد.

گویا متن نوشته شده برای این سریال و سهم دیالوگ هر کدام نیز جابجا شده است یا جابجا ایفای نقش می کنند.

دیالوگ ها بوی جنگ و ناهماهنگی می دهد و چیزی نمانده که بازیگران، پشت صحنه سریال را برای مردم از ابتدا بازی کنند؛ بی کم و کاست و بدون حذف حتی تکه ای از محتوای سفارشی آن.

هر چه که هست، تماشاچی ها بی ادعا و بی تقصیرند. آن ها بدون آنکه تصمیم بگیرند و بخواهند، برای این نمایش خانگی دعوت شده اند و بدون آنکه بخواهند این طرف و آن طرف می شوند.

مردم ناچار شده اند تا سریال تلگرام را با ایفای نقش ادعا آمیز مسئولان تماشا کنند.

به گیرنده دست نزنید؛ فرستنده مشکل دارد! تلگرام ها بی تلگرام!

 

محمد فواد رحمان سرشت

مدیر مسئول شبکه خبری ICTPRESS 

منبع: روزنامه ثروت

نظرات : 0

ثبت نظر

37566