۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

رشد 16 درصدی آیفکس از ابتدای سال جاری

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، ارزش کل معاملات فرابورس، هفته معاملاتی منتهی به 8 تیر‌ماه 97 را با روند صعودی آغاز کرد و در میانه هفته پس از ثبت ارزش 364 میلیارد ریالی رو به کاهش گذاشت که این روند در مورد حجم کل معاملات نیز صادق بود.

همچنین مجموع حجم معاملات در بازار‌های نُه‌گانه فرابورس در هفته‌ای که گذشت چهار هزار و 86 میلیون ورقه بهادار به ارزش 14 هزار و 245 میلیارد ریال بود که به ترتیب افزایش 50 و 14 درصدی نسبت به هفته پیش را نشان می‌دهد. این میزان داد‌و‌ستد در 311 هزار نوبت معاملاتی انجام شده است.

معاملات بازارهای فرابورس ایران نیز هفته گذشته در حالی ادامه یافت که بهترین عملکرد به لحاظ رشد حجم و ارزش معاملات مربوط به بازار‌های اول و دوم بود به طوریکه این دو بازار در مجموع در جا‌به‌جایی 2 هزار و 880 میلیون سهمی به ارزش6 هزار و 858 میلیارد ریالی خود تا سقف 155 درصد در ارزش و تا سقف 96 درصد در حجم معاملات رشد کردند.

از طرف دیگر بازار در مجموع بازارهای پایه یک هزار و 117 میلیون سهم به ارزش یک ‌هزار و 382 میلیارد ریال مبادله شد و بازار ابزار‌های نوین مالی شاهد تغییر مالکیت 89 میلیون ورقه بهادار به ارزش 6 هزار و 5 میلیارد ریال بود.

نگاهی به ابزارهای معاملاتی در بازار ابزارهای نوین مالی حاکی از آن است که افزایش ارزش معاملات تنها در مورد اوراق تسهیلات مسکن اتفاق افتاده و اوراق بدهی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله شاهد کاهش ارزش معاملات خود بودند و بیشترین رشد حجم معاملاتی در میان این سه ابزار نیز 42 درصد و مربوط به اوراق تسهیلات مسکن بوده است.

هم‌زمان ارزش معاملات خرد در بازارهای اول، دوم، پایه و SME در فرابورس ایران نیز به 8 هزار و 29 میلیارد رسید که گروه فلزات اساسی با ارزش معاملاتی به میزان سه هزار و 525 میلیارد ریال 44 درصد از ارزش کل معاملات را از آنِ خود کرد و در صدر ایستاد. گروه‌های محصولات کاغذی و محصولات شیمیایی نیز به ترتیب 13 و 12 درصد از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص دادند و در جایگاه‌های دوم و سوم ایستادند.

نظرات : 0

ثبت نظر

44699