۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

فضای مجازی و کنکور

خسته نباشید به دست اندرکاران برگزاری کنکور در کشور از دولتی ها گرفته تا بخش خصوصی، دبیران و مشاوران آموزشی، دانش آموزان عزیز که با تلاش خودشان به بزرگترین آزمون علمی کشور رفتند و به خوبی هم نتیجه این تلاش را خواهند گرفت.

اما پروسه اطلاع رسانی کنکور با گذشته ها بسیار متفاوت است. اطلاع رسانی که نقش موثری در موفقیت و آسودگی خاطر داوطلبان آزمون سراسری دارد امروزه به کمک ابزارهای فناوری و فضای مجازی به خوبی و شفافیت تمام مبتنی بر کوتاه ترین بازه زمانی با گستردگی بسیار زیاد انجام می شود و این مولفه ای مهم در جهت توسعه عدالت آموزشی است.

زیرساخت ارتباطاتی مناسب در کشور توانسته است، زمینه را برای انتقال سریع اطلاعات از برگزار کنندگان به برخوردارشوندگان فراهم کند و در کسری از ثانیه داوطلبان، دست اندرکاران و پدران و مادران بتوانند نسبت به کسب اطلاعات ضروری مربوط به خودشان اقدام کنند.

مردم به راحتی می توانند روی تلفن همراه، پروسه برگزاری کنکور را از آموزش تا آزمون و دریافت نتیجه، طی کنند.

سیستم های آموزشی با ارائه طرح درس ها و آزمون های مجازی روی موبایل و رایانه به دانش پذیران خدمات ارائه می دهند و در زمان های مشخص نیز سازمان سنجش آموزش کشور به اطلاع رسانی و ارائه مستندات مورد نیاز داوطلبان کنکور از طریق فضای مجازی و سایت رسمی این سازمان در این فضا می پردازد.

همراستا با ارائه اطلاعات از طریق سایت این سازمان، به صورت فزاینده ای اطلاعات منتشر شده از طریق رسانه های نوین مانند شبکه های اجتماعی و پیام رسان، پیامک، سایت ها و وبلاگ ها و ... بازنشر می شود و این موضوع به صورت مستمر نیاز اطلاع یابی جامعه مخاطب را پاسخ می دهد.

داوطلبان در زمان های اعلام شده می توانند به راحتی از طریق مجازی و بدون مراجعه فیزیکی، در ساعات مختلف، پس از مطالعه اطلاعیه ها و راهنماهای ارائه شده، در آزمون ثبت نام کنند و در ادامه راه، همگام با دریافت ویدیوها و منابع آموزشی مجازی و بسیاری موارد کاربردی دیگر به صورت همراه (آنلاین یا آفلاین)، خبرها و اعلان های مربوط به کنکور را پی گیری کنند.

در انتها نیز در موعد مقرر به دریافت الکترونیکی کارت کنکور اقدام کنند و به جلسه آزمون بروند، در ادامه با دریافت پیامک ها و اعلان های پیام رسان های موبایلی، دفترچه سوالات و تحلیل های لازم را از طریق فضای مجازی و رایانه دانلود و تا دریافت نتیجه آزمون با مطالعه آنچه مهم است و نیاز دارند، منتظر بمانند. این ثمره توسعه فناوری است که باید به طور دائمی مد نظر قرار گیرد و بر استمرار آن تلاش شود.

 

محمد فواد رحمان سرشت

مدیر مسئول شبکه خبری ICTPRESS 

منبع: روزنامه ثروت

نظرات : 0

ثبت نظر

70185