۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۲ مهر

منصوری: بانکهای ایرانی در نسل اول و دوم فناوری مانده اند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در این کارگاه که عبدالحمید منصوری مدیرعامل TLS دبیری آن را برعهده داشت مسائلی چون روند حرکت بانک ها از مرحله سنتی به نسل سوم و چهارم فناوری مورد بررسی قرار گرفت.

 عبدالحمید منصوری دبیر علمی کارگاه رایانش تکاملی در این باره گفت: از دهه هفتاد شمسی در ایران حرف از کربنکینگ بوده است ولی هنوز به صورت کامل این مهم عملیاتی نشده است.
 وی افزود: بانک های ایرانی در نسل اول و دوم مانده اند و در بعضی موارد مانند پرداخت الکترونیک تقریبا به اشباع رسیده است اما در مواردی مانند افتتاح حساب  هنوز عقب مانده ایم.
 رضا عزمی سخنران کارگاه رایانش تکاملی نیز در این باره گفت: برای پیشرفت بانک ها به سمت نسل های چهار و پنج باید سندباکس هایی تشکیل شود. افرادی در سطح حاکمیتی که قدرت تصمیم گیری دارند جلسه هایی بگیرند و مجوزهایی را در موارد لازم صادر کنند.
 هومن رضوی نیز در ادامه این برنامه به عنوان سخنران کارگاه رایانش تکاملی ویژگی ها سطوح نسل ها و فرایند شکل گیری این مفهوم را توضیح داد.
 علی رحیمی پور سخنران کارگاه رایانش تکاملی نیز در ادامه کاربردهای این مفهوم را برای کسب وکارهای و چگونگی پیاده سازی آن از جمله در حوزه باشگاه مشتریان و شیوه امتیازدهی بیان کرد.
 در پایان این کارگاه جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد و پس از آن محمد بیات مدیرعامل مرکز فابا به مدرسان این برنامه مدالی به رسم یادبود اهدا کرد.
 همچنین در دومین برنامه از دومین روز نمایشگاه تراکنش ایران پنل تخصصی شهر هوشمند و اینترنت اشیا در سالن پردیس برگزار شد.
 قیصری دبیر علمی این پنل را برعهده داشت و سهیل کوثری، مهدی بینا، علی معیری و مسعود سیرتی دیگر مدرسان این پنل تخصصی را تشکیل می دادند.
 قیصری در ابتدای این برنامه معماری و کاربردهای مفهوم اینترنت اشیا به ویژه در حوزه شهرهای هوشمند را ارائه کرد.
 پس از آن مهدی بینا مدیر کل فناوری های نوین فاوای ریاست جمهوری گفت: راهکارهای اینترنت اشیا از بخش های متعددی تشکیل شده است که هرکدام می توانند درآمدزا باشند ولی نتیجه مهم است و نباید به دنبال شوآف باشیم .
 وی همچنین تاکید کرد: ایران رنکینگ خوبی در زمینه بهره گیری از چنین تکنولوژی در دنیا ندارد. اینترنت اشیا در ایران متولی خاصی ندارد و دولت و بخش خصوصی هریک منتظر اقدام دیگری هستند.
 بینا همچنین گفت: باید ساختار حکمرانی در حوزه فناوری اطلاعات اصلاح و ساختار و جایگاه مدیریت الکترونیک به صورت فرابخشی مشخص شود.
 
همچنین سهیل کوثری معاون آمار برنامه و بودجه سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران در این باره گفت: برای رسیدن به آینده درست باید جریان ساز باشیم و آینده را خلق کنیم و به دنبال جریان های که دیگران می سازند نباشیم.

نظرات : 0

ثبت نظر

21059