پلتفورم خدمات بیمه ای به باشگاه های مشتریان رونمایی شد
به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، محصول دانش بنیان «بیمه دات کام» به عنوان مرجع معتبر استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه نامه در ایران، این امکان را فراهم آورده است که بیمه گذار طی فرایند الکترونیکی مطمئن، با کمترین وقت، بیمه نامه خود را انتخاب و خرید کند.
بهاره شریفیون، مدیرعامل شرکت بیمه دات کام در نشست خبری که صبح روز دوشنبه ۳دی ماه جاری در مرکز فابا برگزار شد با اشاره به اینکه وضعیت IT برای صنعت بیمه در ایران نسبت به صنعت بانک بسیار ضعیفتر است گفت: با ورود به این صنعت متوجه شدیم زیرساختهای لازم برای الکترونیکی شدن صنعت بیمه وجود ندارد و شرکتهای بیمهای هیچ برنامهای برای تعریف سرویسها و خدمات خود ندارند و حتی برخی از شرکت های بیمهای نگاه مقاومتی به خدمات آنلاین اگریگیتوری بیمه داشتند؛ ورود استارتآپها باعث شد اتفاقات جدیدی در صنعت بیمه بیافتد.
وی با بیان اینکه بیمه مرکزی قواعد جدیدی را برای بهبود زیرساختهای این صنعت وضع کرد و شرکتهای بیمه هم تمام تلاش خود را به منظور ارائه وب سرویس انجام میدهند افزود: ضریب نفوذ بیمه در ایران نسبت به دنیا بسیار پایین است و علت این امر، عدم فرهنگسازی مناسب برای مردم است؛ چراکه مردم، خرید بیمههای عمر و سرمایهگذاری و… را ضروری نمیدانند. یکی از رسالتهای ما این است که فرهنگ خرید بیمه بین مردم جا بیافتد و به همین دلیل «بیمه دات کام» دو رویکرد دارد که یکی از این رویکردها B2C بوده که سایت بیمه دات کام است و B2B که روی اپلیکیشنهای پرکاربرد خدمات خود را معرفی میکنیم. تمام تلاش خود را کردهایم تا جایی که ممکن است بهترین تخفیفات را برای مشتریان خود قائل شویم.
شریفیون اظهار داشت: بههمین دلیل رقابتیترین قیمتها در سایت بیمه دات کام قابل مشاهده هستند. یکی از شاخص ترین مزیت های رقابتی بیمه دات کام، پلتفورم ارائه خدمات بیمه ای باشگاههای مشتریان است. در این پلتفورم امکان این وجود دارد که اعضای باشگاه های مشتریان کسب و کارهای گوناگون از خدمات بیمه به صورت آنلاین استفاده کنند. از دیگر مزیت های رقابتی، نرم افزار پنل سازمانی بیمه دات کام می باشد که در این نشست خبری از آن رونمایی شد. در این خدمت، سازمانها میتوانند با در اختیار داشتن یک نرم افزار که بیمه دات کام برای آنها فراهم میکند، امور مربوط به بیمه کارکنان خود را به صورت گروهی به انجام برسانند.
به گفته مدیرعامل شرکت بیمه دات کام، این شرکت با برخی سازمانها همچون دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر خدمات الکترونیک شهر در حال همکاری است و خدمات بیمه به صورت آنلاین در این مکانها صورت میپذیرد به طوریکه متقاضیان در این مکانها می توانند بیمه را به صورت آنلاین خرید کنند و با امکان وب پوز، آنها قادر خواهند بود پس از انجام فرآیند خرید در وب سایت به توسط متصدی، عمل تراکنش را با حفظ امنیت با دستگاه پوز متصل به کامپیوتر انجام دهند.
وی یادآور شد: در حال حاضر بیمه دات کام، ۵ نوع از رشتههای بیمهای شامل بیمه نامه شخص ثالث، بیمه نامه مسافرتی، بیمه نامه آتش سوزی، بیمه نامه زلزله و بیمه نامه موتورسیکلت را ارائه میدهد و با تمام شرکتهای بیمهای که در سرزمین اصلی فعالیت میکنند، قرارداد دارد. هنگامیکه صحبت از خرید بیمه بهصورت الکترونیکی میشود یعنی از صفر تا صد مراحل ثبتنام بهصورت آنلاین انجام شود.
وی همچنین گفت: در حال حاضر بيمه دات كام طی قرار دادی كه با پست بانك منعقد كرده امكان فروش انواع بيمه نامه را در دفاتر روستايي فراهم أورده است تا بدين وسيله، علاوه بر تسهيل فرآيند خريد بيمه نامه برای روستانشينان، امكان ارائه بيمه محصولات و تجهيزات كشاورزی نيز از تمام شركت های بيمه فراهم شود و در نتيجه اين اقدام توسط بيمه دات كام، گام موثری برای افزايش ضريب نفوذ بيمه در كشور است.
در این نشست نادر حجازیان، نایب رییس هیات مدیره، محمد طباطبایی مدیر فروش و حامد رحمانی مدیر بازاریابی شرکت نیز به صحبت پرداختند.
لازم به ذکر است بیمه دات کام از ابتدا فعالیت خود را با مشارکت کارگزاری رسمی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد؛ همچنین بیمه دات کام در حال حاضر دارای مجوزهای انجمن کسب و کارهای اینترنتی، اینماد و مجوز رسمی مرکز فناوری رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. آدرس سایت شرکت بیمه دات کام https://bimeh.com/ است.
نظرات : 0