۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

نمونه مودم‌هاي indoor و outdoor

به گزارش ICTPRESS ، اول  مودم‌هاي Indoor که در درون منزل يا محل کار مي‌توان از آنها استفاده کرد و دوم مودم‌هاي Outdoor که در بيرون از محيط منزل يا کار در يکي از مرتفع‌ترين محل‌هاي ساختمان، بر روي يک ميله يا دکل نصب و مورد استفاده قرار مي‌گيرند. تفاوت عمده اين دو نوع مودم در قدرت فرستنده و گيرنده RF آنها است. مودم‌هاي Indoor معمولاً از توان کمتري نسبت به مودم‌هايOutdoor برخوردار هستند و به همين علت استفاده از آنها در داخل منزل بدون مشکل است. شکلهاي بالا دو نمونه از CPE هايي را که توسط شرکت شبکه گستر داتک ارائه مي‌شود را نمايش مي‌دهد.
برخي ويژگيهاي مهم وايمكس
طراحي و تعريف استانداردهاي وايمكس به‌گونه‌اي صورت گرفته تا پوشش دهنده نيازهاي ارتباط بي‌سيم شهري باشد. علاوه بر آن استفاده از اين تکنولوژي براي پوشش ارتباطي شهرک‌هاي صنعتي، روستاها، مناطق استراتژيک و … متداول است.
پشتيباني از پهناي باند بالا به کاربران اين خدمات اجازه مي‌دهد تا بتوانند به‌سادگي سرويس‌هاي صوتي و تصويري را در اين شبکه‌ها داشته و به هر مقدار که بخواهند ترافيک Upload و Download داشته باشند. عدم نياز به ديد مستقيم آنتن مرکزي، سهولت استفاده و کاربري ساده CPEها از ديگر مشخصاتي است که به فراگير شدن استفاده از اين تکنولوژي در ميان کاربران کمک كرده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

65310