۱۴۰۳ دوشنبه ۰۷ آبان

گوگل بخش‌های مهم ویدیو را در نتایج جستجو نمایش می‌دهد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS ،جستجوها در وب می‌توانند به راحتی شما را در یافتن یک ویدیو یا فیلم کمک کنند، اما اگر به دنبال یک بخش خاص از یک ویدیو باشید آن وقت دیگر کاربردی نخواهند بود، چرا که مجبورید ویدیو را باز کنید و دنبال آن بخش بگردید.

بنابراین یافتن بخش مربوطه ممکن است چندین دقیقه طول بکشد، اما گوگل کاری کرده است که دیگر مجبور به طی کردن این پروسه نباشید.

جستجوی گوگل اکنون می‌تواند لحظات خاص و مهم یک ویدیو را بر اساس زمان‌سنج‌های عرضه شده توسط سازندگان برجسته کند. بنابراین از این پس شما می‌توانید مستقیما مثلا به قسمت پنجم یک ویدیو یا به سراغ آهنگ محبوب خود در ویدیوی یک کنسرت بروید.

البته فعلا این امکان تنها برای جستجوهای به زبان انگلیسی شامل فیلم‌های یوتیوب در دسترس است. با این حال، گوگل تولید کنندگان را نیز تشویق به اضافه کردن لحظات مهم و برجسته ویدیو موسوم به "تایم‌استمپ"(timestamp) کرده است.

گوگل فقط به توانایی تایم‌استمپ گذاری خود اکتفا نکرده است و از تعداد معدودی از ارائه دهندگان و تولید کنندگان محتوا خواسته است با به اشتراک گذاشتن اطلاعات قاعده‌مند همراه ویدیوها به توسعه این سرویس کمک کنند.

بنابراین از این پس دیگر وقت کاربر به جستجو به دنبال یک بخش خاص از یک ویدیو هدر نخواهد رفت و نیاز به عقب و جلو زدن ویدیو نیست.

نظرات : 0

ثبت نظر

20664