۱۴۰۳ یکشنبه ۰۶ آبان

نشست همکاری رسانه‌های دیجیتال چین و روسیه

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS  به نقل از شینهوا، سومین همایش رسانه‌ای اینترنتی چین و روسیه در Wuxi، استان جیانگسو در شرق چین افتتاح شد.

شرکت‌کنندگان در سومین همایش رسانه‌ای اینترنتی گفتند که باید تلاش‌های بیشتری برای تقویت همکاری رسانه‌های دیجیتال بین چین و روسیه انجام شود تا نشاط بیشتری به مشارکت استراتژیک وارد شود.

در روز جمعه، در ووشی، استان جیانگ‌سو، میزبان حدود ۲۰۰ شرکت کننده از وزارتخانه‌ها، مؤسسات تحقیقاتی، رسانه‌های اصلی و شرکت‌های اینترنتی از دو کشور بود.

یانگ شیاووی، معاون مدیرعامل سازمان فضای مجازی چین در مراسم افتتاح این گفتگو گفت: روابط محکم‌تر بین رسانه‌های چین و روسیه در زمان افزایش حمایت‌گرایی و یک جانبه‌گرایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

امسال هفتادمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین پکن و مسکو است و فرصت‌های جدیدی در رابطه با همکاری رسانه‌های مستقر در اینترنت دو کشور به وجود آمده است.

یانگ شیاوئی، معاون رئیس اداره فضای مجازی چین در مراسم افتتاحیه این انجمن گفت: جدا از تبادل مکرر ایده‌ها و تجربیات، رسانه‌های اینترنتی در هر دو کشور باید فناوری‌های جدید مانند داده‌های بزرگ، 5G و هوش مصنوعی را به طور کامل اتخاذ کنند تا پیام‌ها را به روش های دقیق تر و جذاب‌تر به خوانندگان و مخاطبان منتقل کنند.

الکسی ولین، معاون وزیر توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه اظهار داشت که نه تنها سازمان‌های رسانهای پیشرو از چین و روسیه طی چند سال گذشته با هم همکاری نزدیک‌تری داشته‌اند بلکه رسانه‌های اینترنتی نیز از نظر عاملی نقش فزاینده‌ای را ایفا می‌کنند.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

97435