الجی گزارش مالی نهایی سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد
به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی الجی در ایران، این افزایش 28.7 درصدی نسبت به سال 2020 میلادی عمدتاً به دلیل فروش بیشتر لوازم خانگی پریمیوم و تلویزیونهای رده بالای LG OLED بوده است. سود عملیاتی 3.86 تریلیون وون کره (3.27 میلیارد دلار آمریکا) اساساً بدون تغییر باقی ماند و یک درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت.
الجی همچنین رکورد فروش خود در سه ماهه چهارم سال با درآمد 21.01 تریلیون وون (معادل 17.76 میلیارد دلار آمریکا) را گزارش کرد که نسبت به فصل مشابه سال قبل 20.7 درصد افزایش داشته است. سود عملیاتی 677.7 میلیارد وون کره (معادل 572.87 میلیون دلار آمریکا) در این سهماهه نسبت به زمان مشابه سال قبل 21.4 درصد کاهش یافته است که تا حد زیادی به عواملی مانند افزایش قیمت مواد خام و هزینههای لجستیکی جهانی مربوط بوده است. با تداوم شرایط چالش برانگیز کسب و کار تا سال 2022 میلادی، الجی برای تقویت حوزههای رقابتی خود به دنبال بهبود هر چه بیشتر ساختار هزینهها و ادامه حضور لوازم خانگی و تلویزیونهای پریمیوم خود در بازار جهانی است.
شرکت لوازم خانگی و راهکارهای تهویه مطبوع الجی با درآمد 27.11 تریلیون وون کره (22.92 میلیارد دلار آمریکا) در سال 2021 توانست بار دیگر رکوددار شود که نسبت به سال قبل رشد 21.7 درصدی داشته است؛ که بخش عمده آن ناشی از عملکرد قوی در حوزه لوازم خانگی جدید مانند محصولات بهداشتی است. سود عملیاتی سالانه 2.22 تریلیون وون کره (1.88 میلیارد دلار آمریکا) به دلیل هزینههای بالاتر برای مواد خام و لجستیک جهانی، 2.9 درصد کمتر از سال قبل بوده است. درآمدهای بی سابقه سه ماهه چهارم 6.52 تریلیون وون کره (5.52 میلیارد دلار آمریکا) رشد 17.7 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 2020 میلادی داشته است.
شرکت سرگرمی خانگی الجی رشد درآمد 30.6 درصدی با ارزش 17.22 تریلیون وون کره (14.56 میلیارد دلار آمریکا) در سال 2021 میلادی را گزارش داد؛ که سود عملیاتی آن با افزایش 18.1 درصدی نسبت به سال قبل به 1.1 تریلیون وون (929.68 میلیون دلار آمریکا) نشاندهنده موفقیت الجی در پاسخگویی به تقاضای بالاتر برای تلویزیونهای پریمیوم در طول همه گیری Covid 19 است. درآمد در سه ماهه پایانی 4.99 تریلیون وون کره (4.21 میلیارد دلار آمریکا) حدود 16.4 درصد بیشتر از سه ماهه چهارم سال قبل و 19.2 درصد بیشتر از سه ماهه قبل بوده است که دلیل اصلی آن رشد تقاضا برای تلویزیونهای پریمیوم OLED و تلویزیونهای با صفحه نمایش بزرگ در بازارهای کلیدی مثل اروپا و آمریکای شمالی بوده است.
شرکت راهکارهای قطعات خودرو الجی در سال 2021 درآمد 24 درصدی را از سال 2020 به 7.19 تریلیون وون کره (6.08 میلیارد دلار آمریکا) افزایش داد که برای اولین بار از 7 تریلیون وون کره فراتر رفت. درآمد در سه ماهه چهارم 1.68 تریلیون وون کره (1.42 میلیارد دلار آمریکا) بوده که نسبت به فصل مشابه در سال قبل کاهش 12.3 درصدی داشته است. زیر سایه عدم قطعیت ایجاد شده به دنبال شرایط کووید 19، بازار جهانی خودرو به دلیل کمبود نیمه هادیهای خودرو دچار اختلال قابل توجهی شده است.
شرکت راهکارهای تجاری الجی در سال 2021 میلادی به درآمد 6.96 تریلیون وون کره (5.89 میلیارد دلار آمریکا) دست یافت که افزایش 15.8 درصدی نسبت به سال قبل را نشان میدهد. این در حالی است که هزینه مواد و چالشهای زنجیره تامین منجر به سود عملیاتی سالانه 144.3 میلیارد وون (121.98 میلیون دلار آمریکا) شده است. درآمدهای سه ماهه چهارم با افزایش 14 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 2020 به 1.72 تریلیون وون کره (1.46 میلیارد دلار آمریکا) رسیده که به لطف تقاضای زیاد برای کامپیوترهای شخصی و مانیتورهای گیمینگ پرمیوم است. افزایش هزینه لجستیک جهانی و کاهش سرعت فروش ماژولهای خورشیدی به دلیل افزایش رقابت، باعث زیان عملیاتی 35.1 میلیارد وون کره (29.67 میلیون دلار آمریکا) در سه ماهه چهارم شده است.
توضیح نرخ تبادل ارز سهماههی چهارم سال 2021 میلادی
گزارشات مالی حسابرسی نشده فصلی الجی الکترونیکس بر اساس استانداردهای بینالمللی گزارش مالی IFRS برای دوره سهماهه منتهی به 31 دسامبر 2021 است. مبالغ بر حسب وون کره (KRW) بر اساس میانگین یک دوره سه ماهه به دلار آمریکا (USD) تبدیل شدهاند – هر دلار آمریکا معادل 1,182.99 وون کره جنوبی.
نظرات : 0